A Binance beperli a Forbes két újságíróját rágalmazás miatt

A Binance beperli a Forbes két újságíróját, mivel egy cikkben téves állításokat közöltek a tőzsdéről. A rágalmazás millió dolláros károkat okozott a Binance-nek.

A Forbes cikke kiverte a biztosítékot a Binance-nél

Október 19-én a Forbes közzétett egy cikket, amelyben a Binance-et azzal vádolja, hogy a Binance.US-t abból a célból hozta létre, hogy az Egyesült Államokban a hatóságok tudta nélkül profitáljon a kriptovaluta befektetőkből. A cikk szerint a Binance az amerikai Binance.US és az anyavállalat között pénzt mozgat, méghozzá úgy, hogy az amerikai entitást használja fel csaliként a hatóságok átverésére.

A Forbes két újságírója, a cikket író Michael del Castillo és a cikk írásában közreműködő Jason Brett azonban a szóban forgó cikkben még ennél is tovább ment. A Binance-t “Amway stílusú, többszintes marketing szervezetekhez” hasonlították, valamint kihangsúlyozták, hogy a tőzsde köztudottan pénzmosásban vett részt. Említést tettek továbbá arról is, hogy az FBI és az IRS (Egyesült Államok Pénzügyminisztériumának adóhatósága) feltehetően vizsgálatot folytat a Binance-nél. Ezt az állítást azonban nem támasztották alá a forrás megjelölésével.

A Binance eljárást indított a Forbes ellen

A Forbes egy kiszivárgott “Tai Chi” dokumentumot emleget a cikkben, amely feltárja a Binance jól kidolgozott rendszerét arra, hogy hogyan játssza ki a Bitcoint szabályozó hatóságokat. A Binance szerint a dokumentum szerzője, Harry Zhou sohasem dolgozott a cégnél. Ebből kifolyólag a Forbes állításai helytelenek és rágalmazó jellegűek.

A Binance úgy döntött, hogy bíróságra viszi az ügyet és beperli a cikket író újságírókat. A keresetlevél 20 olyan állítást is tartalmaz a Forbes cikkéből, amely a Binance szerint téves és félrevezető. A Binance azt szeretné, ha a két újságíró kárpótlást fizetne a valótlan és rágalmazó kijelentésekért, valamint átvállalná az eljárás költségeit is. Ugyanakkor konkrét pénzösszeg megjelölésére nem került sor. A kriptotőzsde bízik abban, hogy a bíróság közbenjárásával a cikk eltávolításra kerül a Forbes oldaláról és a vádlottakat is megakadályozzák abban, hogy a későbbiekben a tőzsdét újra rágalmazzák.

A rágalmazási pert feltehetően nehéz lesz megnyerni, mivel a jogrendszer úgy van megtervezve, hogy az védje a média szervezeteket a túlzott cenzúrától. A Binance-nek be kell bizonyítania, hogy a Forbes és annak két újságírója annak tudatában közölték a cikket, hogy a benne leírt tények valótlanok. A tőzsde állítása szerint millió dolláros károkat szenvedtek el a cikk miatt.

Kapcsolódó:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.