A ChatGPT állt elő a Bamba Marha legújabb burgerének receptjével
„Mentsd meg Janit az AI uralma alól!” – hirdeti a Bamba Marha Burger Bár innovatív kampánya, mely az ország első mesterséges intelligencia (MI) alkotta hamburgerét hozta el a magyar gasztro világába.
Egy éve, hogy elstartolt a Bamba Marha első NFT burgere, amely rögtön két exkluzív verzióban érkezett: egy virtuális arany burgerként, illetve egy mennyei ízű hambi formájában. Az NFT kampányt páratlan siker koronázta, de Jancsa Jani street food szakértő addig-addig törte a fejét, míg ki nem talált egy újabb specialitást. No persze nem volt nehéz dolga, az MI által generált hamburger receptjét ugyanis a ChatGPT adta, a megjelenést pedig a Midjourney MI képgenerátor szolgáltatta.
„A burger receptjét a ChatGPT alkotta meg, és a kérés egyszerűen annyi volt a program felé, hogy alkosson meg egy, az étlapunkon még nem szereplő különleges és ízletes burger receptet, amely illeszkedik a kínálatunkba is.” – meséli Jancsa Jani, a Bamba Marha Burger Bár alapító-tulajdonosa.
Igazán merész volt a ChatGPT
Jani elmondása szerint a cél az volt, hogy összekapcsolják a virtuális és a gasztronómia világot, hogy egy nem mindennapi hamburgert alkossanak meg. Ami pedig azt illeti, a mesterséges intelligencia igazán merész receptet rittyentett össze, a májusban elérhető burger ugyanis többek között fokhagymás majonézt, grillezett gombát és ementáli sajtot is tartalmaz.
De nem csak a különleges ízvilágért érdemes ellátogatni a burgerzőbe: aki ugyanis a kampány ideje alatt, májusban eszik egy valódi MI burgert és helyesen válaszol egy MI által megkonstruált rejtvényre a Bamba Marha weboldalán, valamint még a sorsoláson is szerencsésnek bizonyul, egy éven keresztül ingyen Bambázhat.
Az i-re a pontot – vagy esetünkben a marhahúst a zsemlére – az tette fel, hogy a recept mellett a marketing kampányt, beleértve a burger kinézetét és a plakátokat is az MI tervezte. A megszokott kinézet helyett a kihívó, neonszínek is megjelennek, hogy szó szerint új színt vigyenek a hagyományos megjelenésbe.
„Az AI vezérelte marketing megoldások még ritkaságnak számítanak a hazai piacon. A stratégia és a kreatív koncepció megalkotását is az MI-re bíztuk. Örülünk, hogy a Bamba Marha ügynökségeként évről évre innovatív kampányokat alkothatunk. – tette hozzá a Contented Marketing Ügynökség alapító-tulajdonosa, Csordás Marcell.
A tulajdonosok egyébként azért döntöttek az újítás mellett, mivel szerintük a számítógép vezérelte világ egyre inkább hatással lesz a gasztronómia területére is. S bár a mesterséges intelligencia nem helyettesítheti az emberi munkát – főleg nem egy kézműves termék esetében –, az MI által alkotott algoritmusok optimalizálhatják egy étterem kínálatát és lehetőséget adhatnak új ízek és kombinációk megalkotására.
A cégcsoportnak nem ez az egyetlen területe, ahol a legújabb technológiai trend szerepet kap. A Donna Mamma Pizza Napoletana néven üzemeltetett éttermüket is beszippantotta a mesterséges intelligencia világa: a pizzéria havi ajánlatának és marketing aktivitásának megtervezését szintén az MI kezébe adták, ezáltal ötvözve az autentikus nápolyi pizzák hagyományát a modern technológiával.