A híres bank újabb botránya: megfigyeli a dolgozók mobiljait

A német Deutsche Banknál egyik botrány követi a másikat. Tavaly több alkalmazottat letartóztattak, miután kiderült, hogy manipulálták az árupiacot. Egyes vezetőket azért bocsátottak el, mert sztriptízbárok bevételeit számoltatták el a bankkal, mások szado-mazo szeánszokról küldtek képeket kollégáiknak, és persze a Jeffrey Epstein botrányban is nyakig benne volt a pénzintézet, ami miatt 150 millió dolláros bírságot fizetett. Most a Deutsche Bank a kormány nyomásának hatására teljes mértékben Big Brotherré vált.

A Financial Times szerint Németország legnagyobb hitelezője elkezdte megkövetelni bizonyos dolgozóktól, hogy töltsék le és telepítsék a Movius mobilmegfigyelő alkalmazást, amely lehetővé teszi a compliance munkatársai számára a hívások, szöveges üzenetek és WhatsApp beszélgetések totális megfigyelését.

A Movius különböző távközlési szolgáltatókkal, például a Springgel, a Telstrával, a Telefónicával és a Blackberryvel áll partnerségben, és a világjárvány idején több pénzintézet is használta az otthonról dolgozó alkalmazottak megfigyelésére, különösen az olyan erősen szabályozott munkakörökben dolgozók esetében, mint a kereskedés.

A Deutsche Bank az elmúlt hetekben telepítette a szoftvert a dolgozók telefonjaira, miután kiderült, hogy a munkavállalók előszeretettel használják a Whatsappot céges ügyekre is.

Az FT idén arról is beszámolt, hogy Christian Sewing, a Deutsche vezérigazgatója baráti WhatsApp üzeneteket váltott egy német üzletemberrel, akit a bank több potenciálisan gyanús kifizetés után kidobott, mint ügyfelet.

Bár döbbenetesnek tűnik az intézkedés, nem a Deutsche Bank az első, mely megfigyelni a munkatársakat. A JPMorgan Chase, a UBS, a Julius Baer, a Jeffries és a Cantor Fitzgerald is használta már a Movius-t az elmúlt években Mind az amerikai kormány, mind az Egyesült Királyság pénzügyi magatartási hatósága, valamint a németországi BaFin követelte, hogy a bankok adjanak magyarázatot arra, hogyan figyelik munkatársaik személyes kommunikációját.

A Times szerint a Deutsche-t az év elején kereste meg a BaFin, és arra kérte, hogy mutassa meg mire is használják az alkalmazottak az üzenetküldő alkalmazásokat. Eközben a Bloomberg arról számolt be, hogy a bank új informatikai megoldást tesztel, hogy a kommunikációt a dolgozók és mások között még inkább ellenőrizzék.