A német autóipar tiltakozik az EU benzines és dízel autó tiltása ellen

A német autóipar tiltakozik az EU parlamentjének azon döntése ellen, hogy 2035-től betiltja a benzines és dízel autók értékesítését, mivel szerintük az Unió ezen döntése rendkívül káros a piacra és a fogyasztókra nézve.

Az Európai Parlament szerdán Strasbourgban megszavazta, hogy a közösség azon céljával összhangban, hogy 2050-re klímasemlegességet érjen el, támogassa az új, belső égésű motorral hajtott autók értékesítésének 2035-től kezdődő betiltását.

Az EU szavazására éppen akkor került sor, amikor a blokk kétségbeesetten próbálja csökkenteni az Oroszországból származó olaj- és gáztermékektől való függetlenségét.

A német autóipar közleményében úgy fogalmazott, hogy az Európai Parlament döntése “a polgárok, a piac, az innováció és a modern technológiák ellen irányul” – jelentette az Euractiv.

Hildegard Müller, a német autóipari szövetség, a VDA elnöke szerint Európa nem rendelkezik elegendő töltőinfrastruktúrával, így egyszerűen elképzelhetetlen, hogy milliónyi autót töltsön a lakosság napi szinten. A szövetség feje úgy véli, hogy az EU Parlament elhamarkodottan cselekszik.

“Ez növelni fogja a fogyasztók költségeit és veszélyezteti a fogyasztói bizalmat” – mondta Müller.

A német autóipari szövetség nincs egyedül az ellenállásával. Az egész EU-ban felháborodott a lakosság a hír hallatán.

A német autósók szövetsége, az ADAC sajtóközleményében azt írta, hogy Európa “ambiciózus éghajlatvédelmi céljait a közlekedésben” nem lehet kizárólag elektromos járművekkel elérni.

Az európai CO2-kibocsátás okait tekintve a számok között ellentmondás van. A személygépkocsik állítólag a közlekedéshez kapcsolódó CO2-kibocsátás 12%-át teszik ki a közösségben, de összességében a közlekedés a kibocsátás mintegy 25%-áért felelős.

Az ACEA, az EU autóipari szövetsége szintén azt mondta, hogy a piacok túlságosan változékonyak ahhoz, hogy 2035-ig elviseljék az új belső égésű járművek betiltását.

“Tekintettel arra az ingadozásra és bizonytalanságra, amelyet világszerte napról napra tapasztalunk, bármilyen, az évtizedet meghaladó hosszú távú szabályozás korai lenne ebben a korai szakaszban” – idézte az Euractiv az ACEA elnökét, Oliver Zipse-t, aki egyben a BMW vezérigazgatója is.

A német autógyártók szerint emellett sok munkahely függ a belső égésű motoroktól, ami azt jelenti, hogy az átállással emberek tízezrei veszíthetik el az állásukat.