A világ első akkumulátoros tartályhajója 2026-ban indulhat útnak

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója 2017-ben merész jóslatot tett: “A rakéták kivételével (ironikus módon) minden teljesen elektromos lesz. Az autók után a hajók a következő legkönnyebben megoldható feladat”.

Hat évvel később a világ második leggazdagabb emberének igaza lehet a hajók következő akkumulátor-boomjával kapcsolatban. A PowerX Inc. japán akkumulátoros startup cég bemutatott egy 140 méter hosszú elektromos meghajtású hajót, amely képes a tárolt áramot az óceánon keresztül szállítani. Az “akkumulátortanker” 96 konténernek megfelelő méretű akkumulátorral lesz felszerelve, amelyek világszerte képesek megújuló energiát szállítani, összekötve a hálózatokat, szigeteket és tengeri szélerőműveket. A hajó építését 2025-re fejezik be, a tengeri próbákra már 2026-ban sor kerülhet.

“Japánban például egy akkumulátoros tartályhajó képes lesz energiát szállítani a nagy megújulóenergia-ellátási potenciállal rendelkező régiókból, például Kjúsuból és Hokkaidóról Honshu nagy igényű területeire, vagy a szigetek közötti energiaátvitelre” – magyarázta a vállalat.

A PowerX egy akkumulátoros startup cég, amelynek célja, hogy megváltoztassa a világ tiszta energiafelhasználását és -átvitelét.

Míg ma a világ energiájának nagy része fosszilis tüzelőanyagok formájában kerül átadásra, a PowerX a jövőbe tekint egy elektromos meghajtású hajóval, amely tiszta energiát szállít majd olyan helyekre, ahol a legnagyobb szükség van rá.

A startup tavaly nyáron fedte fel először terveit, hogy létrehozza első gigagyárát Japánban, ahol akkumulátor-tárolási megoldásokat gyárt, beleértve a Hypercharger-t, egy ultragyors (akár 240 kW-os), megújuló energiával működő elektromos autótöltőt. Emellett a PowerX tengeri akkumulátorokat és otthoni akkumulátorokat fog gyártani.