Itt az újabb ocsmány lépés a YouTube részéről

A YouTube kísérletet folytat arra kérve a felhasználókat, hogy kapcsolják ki a reklámblokkolót, vagy fizessenek a prémium előfizetésért, különben nem nézhetnek videókat.

Amint azt a héten először egy Reddit-felhasználó szúrta ki, a YouTube egy felugró ablakot jelenít meg, amelyben arra figyelmezteti a felhasználókat, hogy “a reklámblokkolók nem engedélyezettek”.

“Úgy tűnik, hogy reklámblokkolót használsz. A hirdetések teszik lehetővé, hogy a YouTube világszerte több milliárd felhasználó számára ingyenes maradjon” – teszi hozzá az üzenet.

Ezt az értesítést követően a felhasználóknak két lehetőségük lesz: vagy letiltják a hirdetésblokkolót, hogy engedélyezzék a YouTube hirdetéseket, vagy előfizetnek a YouTube Premium szolgáltatásra, hogy megszabaduljanak az összes reklámtól.

Mint a felugró ablakban elmagyarázzák, “a YouTube Premium segítségével reklámmentessé válhatsz, és az alkotók továbbra is kaphatnak fizetést az előfizetésedből”.

A YouTube szóvivője megerősítette ezt a kísérletet, és elmondta, hogy a vállalat sürgeti a nézőket, hogy próbálják ki a YouTube Premiumot, vagy engedélyezzék a hirdetéseket a platformon.

“Egy kis kísérletet végzünk világszerte, amely arra ösztönzi azokat a nézőket, akiknél be vannak kapcsolva a reklámblokkolók, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot”mondta a szóvivő.

Jelenleg nem tudni, hogy a YouTube hány régióban jeleníti meg ezeket a figyelmeztetéseket, vagy hogy a vállalat tervezi-e, hogy a hirdetésblokkolókat használók számára teljesen megakadályozza a platform elérését.

Mindez azt követően történt, hogy a YouTube zenei és prémium szolgáltatásai 2022 novemberében átlépték a 80 millió előfizetőszámot, és a Variety jelentése szerint 30 millióval bővült a fizetős felhasználók száma alig több mint egy év alatt.

A felhasználók YouTube Premium felé terelése minden bizonnyal segít fenntartani ezt a felgyorsult tagsági növekedési ütemet.

A hirdetéseknek az elmúlt évek során egyre hosszabbá és sokszor átugorhatatlanná tétele valószínűleg szintén arra fogja ösztönözni a nézők egy részét, hogy a YouTube Premiumon keresztül a reklámmentes élményre iratkozzanak fel olyan platformokon, ahol a reklámblokkolás vagy a készülék rootolása nem lehetséges (pl. iOS, egyes TV OS-ek).