Kiakadtak a holland taxisok, beperelnék a Teslát

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Panaszkodnak az amsterdami Schiphol repülőtér taxisai. A taxisokat tömörítő vállalat be akarja perelni a Teslát, mert komoly műszaki hibái vannak a 2014-ben vásárolt elektromos autók többségének.

Alig hat évvel ezelőtt Európában üttörőként egy holland taxis vállalat, a Bios-Groep úgy döntött, hogy az amsterdami repülőtér és a belváros közötti utakhoz elektromos autót vásárol. A cég akkor 72 darab Tesla Model S és Model X mellett tette le a voksát. Mindenki boldog volt a taxis társaságtól kezdve a környezetvédőkön át a Tesláig. Nagy volt a szerelem a holland cég és az amerikai autógyártó között, a Bios vezetői elégedettek voltak az alacsony üzemeltetési költséget és páratlan kényelmet kínáló elektromos autókkal, míg a Tesla kivételes ingyen reklámot kapott, mivel a Schiphol Európa egyik legforgalmasabb repülőtere. Mostanra azonban úgy tűnik, hogy a kezdeti álomból rémálom lett, az autók nagy részénél ugyanis komoly problémák ütötték fel a fejüket.

A holland cég azt állítja, hogy nem azt kapták, amiért fizettek. Az autók minősége borzalmas, sok Tesla-taxi több időt tölt a szerelőműhelyben, mint az utakon. A vállalat most be akarja berelni a Teslát és 1,3 millió eurós kártérítésre tart igényt.

A Bios-Groep azt nyilatkozta, hogy néhány gépkocsi a vásárlás után már néhány hónappal aggasztó hibákat jelzett, a Tesla gyenge pontja pedig nemcsak a minőség, hanem a pocsék szervíz is. A Bios cég vezetői kijelentették, hogy hat éve 5,4 millió eurót fizettek az innovatív autókért, ami nem kis összeg, ezért pedig elvárták volna a magas minőséget. A vállalat azt is megjegyezte, hogy a jövőben nem valószínű, hogy a Teslától vásárol gépkocsit. Az elektromos autókról ugyan nem mondanak le, de inkább más gyártók felé fordulnak. A cég egyébként nemrég vásárolt 5 darab Audi e-tront.

Egy egész listát adtak le a Teslák hibáiról

A Bios-Groep húsz gépkocsin tapasztalt hibákról egy listát készített, amelyen a következő műszaki problémák szerepelnek: az egyik autóban a szervokormány meghibásodott. Több autónak a felfüggesztése nem jó, de ami a taxitársaság szerint még zavaróbb, az a fedélzeti számítógép kilométer-számlálójának meghibásodása. A cég attól tart, hogy az adóellenőrök csalási kísérlet miatt megbüntethetik a vállalatot. A Tesla munkatársai megoldást kínáltak ennek a kijavítására, a holland előírások azonban tiltják a kilométer-számlálók bármiféle javítását. A Bios emellett azt is megjegyezte, hogy a Model S nem tud 400 km-t megtenni, mint azt a Tesla ígérte. A Tesla tagadta az ezzel kapcsolatos vádakat, azzal érvelve, hogy a probléma az autók túl intenzív használatából fakad.

Korábbi kapcsolódó cikkeink:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.