Őrületes negyedévet zárt a Tesla a globális chiphiány ellenére is

Őrületes harmadik negyedévet zárt a Tesla: a globális chiphiány okozta problémák ellenére 241 300 autót értékesített, ami összesen 102 ezer járművel több, mint tavaly ugyanekkor. Ezzel megdöntötte az eddigi egy negyedéves értékesítési rekordját – sőt, majdnem túlszárnyalta a 2019-ben eladott összes járműveinek számát – 367 500 – is.

Szeptemberben Elon Musk, a Tesla atyja már repesgette vállalata sikerét, és arra buzdította alkalmazottjait, hogy továbbra is adjanak bele mindent a kiváló eredmények elérése érdekében. Úgy tűnik, a dolgozók megfogadták Musk tanácsát, hiszen valóban egy elképesztő negyedévet zárhatott az elektromos autógyár. A vállalat sikeresen háta mögött hagyta a globális chiphiányt, mely már az év eleje óta sújtja az autógyártó vállalatokat, és óriási csapásokat mér az autóipar felhőmentes jövőjére. A General Motors több észak-amerikai gyára szeptemberben például leállították a termelést. A probléma és a felfüggesztés következtében a napokban kiderült, hogy harmadik negyedévben pusztán 446 997 járművet sikerült eladnia, ami 33 százalékos visszaesést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest.

Sikersztori a köbön

De ne gondoljuk, hogy a Tesla története mindig problémamentes volt, hiszen a vállalatot sem kerülte el a chiphiány okozta feszültség. A cég ugyanakkor, a többi autógyártóval szemben, hogy ne kelljen leállnia a gyártással, villámgyorsan új beszállítókat keresett, és egyszerűen átírta járművei szoftvereit. Ráadásul, a Tesla 2020 elején megkezdte működését, modelljei gyártását és értékesítését Kínában is, amit hatalmas dicsőség követett. Mára már a Model Y elektromos SUV-ját úgy veszik az Egyesült Államokban, mint a cukrot, de ne aggódjunk, hiszen Európában is rendelhető a példány.

Mivel a Tesla nemrégiben a texasi gyárának építését is befejezte, és megkapta az utolsó jóváhagyást is arra, hogy beindítsa üzemének működését Berlinben, a következő hónapokban még több jármű fog napvilágot látni. Egy percig sem búslakodik tehát a vállalat, hogy a futurisztikus Cybertruckjának még kell egy kis idő, hogy le tudják szállítani – addig is, másképp alapozza meg jövője sikereit.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük