2018-ban közel 150 felvásárlás történt a blokklánc szektorban

Az elhúzódó medvés piacok ellenére lényegesen nőtt azon kriptovállalkozások száma, melyek a növekedési lehetőséget a felvásárlásokban és a partner együttműködésekben látják. A CNBC jelentése szerint a befektetők aktívan keresik a blokklánc szektor szereplőivel kötött partnerségeket még annak ellenére is, hogy csökkenő vagy stagnáló kriptopénz árakkal kell számolniuk.

A piac volatilitása és a 70 százalékos bitcoin áresés ellenére a múlt évhez képest lényegesen nőtt a felvásárlások száma a szektorban, áll a JMP Securities és a PitchBook által kiadott közös jelentésben.

2018-ban közel 150 felvásárlás történt a blokklánc szektorban

Az adatok alapján megállapítható, a startupok nem a kriptovállalkozások valós piaci értékei alapján vannak árazva, hanem a natív tokenjeik bitcoinhoz viszonyított értéke alapján és az is kiderül, egyetlen startup sincs, melynek tokenje ne korrelálna a bitcoin árával. Ez érthető annak tükrében, ha figyelembe vesszük, hogy a bitcoin már majdnem egy évtizede köztünk van ami a frissen csatlakozó tokenekhez képest aggkorúvá teszi azt a kriptopénz szektorban.

A CNBC-nek nyilatkozva Satya Bajpal, felvásárlásokra specializálódott tanácsadó és a JMP blokklánc és digitális eszközbefektetési osztályának vezetője így foglalta össze a jelenséget:

“Még egy nagyszerű vállalatnál is a token értéke a bitcoinéval korrelál, ami kiváló lehetőséget nyújt a stratégiai felvásárlóknak.”

JMP adatai szerint a felvásárlás és partnerségek lassan a legbeváltabb opcióivá válnak a befektetőknek ahelyett, hogy a semmiből új vállalkozást hozzanak létre az ökoszisztémán belül.

Partnerség helyett felvásárlás

Októberig több mint 100 kriptopénz vagy blokklánc-alapú felvásárlási üzletet jelentettek be, és ez a szám 2018 végére 145-re nőhet. És arra, hogy mennyire felgyorsultak a felvásárlások, jó példa, hogy decemberig ez a szám csak 47 volt és a többi felvásárlási bejelentés azután született, miután a bitcoin megütötte a 20 000 dollárt.

Bajpal a befektetők jelenlegi stratégiáját csak „land grab”-nek nevezi, ahol a befektetők inkább csak pozíciókat vesznek fel a szektorban sem mint építkeznének. Hozzátette, az ilyen vállalatok felépítése meglehetősen sok időbe telik és helyette egy felvásárlással egy csapásra olyan cégekhez jutnak, amelyeknek már van valamilyen kész technológiájuk és gyakran egyben piacképes termékkel is rendelkeznek.

Bajpal az interjúban azt is hozzátette, a stratégia nem csak kisajátítást jelent hanem egyben tehetségek szerzését is mivel a befektető olyan alkalmazottakat kap, akik üzleti és technikai szakértelemmel rendelkeznek a blokklánc technológia területén, amihez felettébb nehéz hozzáférni. Külön kitért a Coinbase által felvásárolt Earn.com példájára, amelynek keretében az Earn alapítója és CEO-ja az akvizíció után a Coinbase első számú technológiai vezetőjévé vált.

Bajpal szintén hozzátette a felhasználók kritikus pontját jelentik ezeknek a vállalkozásoknak és egy felvásárlással a befektetőnek azonnali hozzáférése van a meglévő felhasználókhoz.

Ugyanakkor nem minden terülj, terülj asztalkám a felvásárlások terén sem. Az ökoszisztéma fejletlensége miatt azok a cégek, amelyek elsődleges tokenkibocsátás révén jutottak forráshoz nem tudnak ilyen könnyen új befektetőket becsábítani mivel a tokenértékesítéssel már eleve kis- és nagybefektetők hadával rendelkeznek. Ez még ennél is összetettebbé válik akkor, ha a felvásárolt vállalat még a fejlesztői fázisban leledzik és még csak most kezdi el kiépíteni a piacait.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük