A Ford blokkláncot használ az emisszió csökkentésére

A Ford Motor Company multinacionális autógyártó vállalat, a plug-in hibrid elektromos járművét (PHEV) európai nagyvárosokban kívánja tesztelni. Az eddigi információk szerint Németországban és Olaszországban bizonyosan látható lesz a Ford hibridje. A tesztek során azt fogják megvizsgálni, hogy az innovatív geofencing (egy olyan technológia, melynek segítségével egyfajta határvonalat, virtuális kerítést húzhatunk fel meghatározott földrajzi hely köré) az elosztott főkönyvi technológia (DLT) valamint a blokklánc hogyan segíthetnek a nyomon követésben és az autók által megtett „zöld kilométerek” növelésében.

A környezet megóvása

A Ford az Egyesült Királyságban és Spanyolországban már egy ideje hibridekkel kísérletezik. Az ilyen típusú autók gyakorlati előnyeinek és hátrányainak feltárására és elemzésére irányul a kutatás, különös tekintettel a légkörre, az autó tulajdonosaira, a költségekre és a járműveket gyártó cégekre.

A DLT képes arra, hogy folyamatos „időbélyegzővel” ellátott információs nyilvántartásokat hozzon létre, amelyeket számos PC-re le lehet menteni. Ezek száma folyamatosan növekszik, amikor egyre több friss adat vagy „blokk” kerül beillesztésre. A GPS eszközök segítségével a geofencing egy kibernetikus környezeti perifériát hoz létre.

Olaszországban már elindították a „zéró emissziós” zónákat, hogy ezzel próbáljanak javítani a levegőminőségi problémákon. Ezekben a zónákban megakadályozzák a nagymértékben szennyező járművek mozgását. Valahol csak bizonyos napokon nem lehet a területre behajtani, máshol már teljes tilalom van. Leginkább a dízel autókat sújtja az új szabályozás.

Zéró emissziós zónák létrehozása a blokklánc használatával

Ezeket a zónákat egy egész városra vagy csak egy bizonyos kerületre is kiterjeszthetik, ahol a gépkocsi üzemeltetőknek tiszteletben kell tartaniuk a helyi és időkorlátokat. Ezért a Ford geofence valamint a DLT nagy jelentőséggel bírhat.

Minden alkalommal, amikor egy próbaautó egy ilyen ellenőrzött területre érkezik, bekapcsolják a plug-in-drive módot. Így regisztrálni tudják a károsanyag mentesen megtett kilométereket. Az egész vizsgálatot és annak időtartamát egy DLT-ben dokumentálják, garantálva azt, hogy a kibocsátási információkat biztonságosan tárolják és azt csakis a városi közigazgatás illetve az autó tulajdonosa láthatja.

A geofence technológia azt is jelenti, hogy az autók könnyen alkalmazkodhatnak majd a zónák emissziós változásaihoz. A közelmúltban a Ford más autógyártókkal működött együtt, egy blokklánc-alapú fizetési szolgáltatás létrehozásában és elindításában, így nem áll tőlük távol a blokklánc technológia.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük