A háttérben gyűjtik a Bitcoint: kis cégek, nagy befektetések

A Bitcoin pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó cég, a River szerint üzleti ügyfelei átlagosan nyereségük 22%-át fektetik vissza Bitcoinba, ami a BTC növekvő népszerűséget jelzi az ügyfélkörben. A River ügyfélkörében az ingatlancégek a legnagyobb befektetők, nyereségük közel 15%-át fektetik vissza Bitcoinba, míg a vendéglátóipar, a pénzügyi szektor és a szoftveripar 8-10%-ot szán erre a célra. Ezt Sam Baker, a River kutatási elemzője ismertette egy szeptember harmadikán megjelent jelentésben. A cég ügyfelei között még edzőtermeket, festő- és tetőfedő cégeket, valamint vallási nonprofit szervezeteket is találhatunk.

Baker szerint az ilyen típusú vállalkozások 2025-ben teljesen a háttérben meghúzódva 84000 bitcoint szereztek. Ez egy jelentős mennyiség, amely a céges alapkezelők és a vállalati bitcoin-tartalékok által felhalmozott mennyiség körülbelül egynegyedét teszi ki. A Bitcoin tulajdonosi megoszlása most a következő:

A kisebb cégek számára könnyebb a Bitcoin felé mozdulni, de nincs akkora tőkéjük

Az üzenet egyértelmű: a nagyvállalatok bitcoin-tartalékai elviszik a médiafigyelmet, miközben a hagyományos vállalkozás is masszívan növelik befektetéseiket üzleti modelljük kiegészítéseként. Ehhez ideális feltételeket teremtett a Bitcoin számviteli standardjainak javulása, a szabályozási egyértelműség, a növekvő intézményi elfogadottság és az erős bikapiac is. A cégek által eszközölt Bitcoin-befektetések voltak az elmúlt időszakban a legnagyobb katalizátorok a Bitcoin 124450 dollárig tartó nagy áremelkedése mögött. Voltak időszakok, amikor a spot Bitcoin tőzsdén kereskedett alapok kibocsátói tízszer több Bitcoint szereztek be, mint amennyit a bányászok termelni tudtak, ami felhajtotta a Bitcoin árát. Ez jelentős kontrasztot jelent a 2020-2021-es bikapiaci ciklushoz képest, amikor a vállalkozások helyett inkább a kiskereskedelmi hype hatására tudta átlépni a BTC ára a 69000 dollárt.

A River jelentése szerint az általuk kiszolgált vállalkozások 75%-a 50 vagy annál kevesebb alkalmazottal rendelkezik, ami azt is jelzi, hogy a kisvállalkozásoknak könnyebb bevezetni a Bitcoint, mivel kevesebb akadály áll az útjukban. Egy nagy tőzsdei vállalat esetén a bizottsági döntések, a normák és az egyéb szabályzatok eléggé korlátok közé szorítják a döntési lehetőségeket. Még ha egy vezérigazgató vagy pénzügyi igazgató személyesen meg is van győződve a Bitcoin hosszú távú értékéről, akkor sem valószínű, hogy a bevezetését támogatná, hacsak más vállalatok már nem tették meg ezt. A kisvállalatok esetén nincs akkora tőke, a River jelentése szerint a vállalkozások több mint 40%-a jövedelmének 1% és 10% közötti részét fordítja Bitcoinra, míg csak 10% fekteti be nettó jövedelmének több mint felét a kriptovalutába.  Így tekintenek most a BTC-befektetéseikre az egyes cégek:

A kisebb vállalatok esetében a Bitcoin-vásárlások meglehetősen kicsik lehetnek, sokszor még a 3 millió forintot sem érik el az összegek. Ettől függetlenül is van még hova fejlődni, a River jelentésében Baker kiemelte, hogy nagyon sok vállalkozás még mindig nem is gondolkodik Bitcoinban a félreértések és az ismeretek hiánya miatt. Egy Cornell Egyetem által végzett felmérésben a megkérdezett amerikaiak csupán 6%-a tudta, hogy a Bitcoin kínálata 21 millióban van maximalizálva, míg egy másik felmérés szerint az amerikaiak 60%-a beismerte, hogy annyira nem ismeri a kriptókat. Pedig a Bitcoin sokkal több, mint befektetés, akár erkölcsi forradalomként is tekinthetünk rá.

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ