A Nissan és a Toyota meghódítja a metaverzumot – ez az autózás jövője?

A Nissan és a Toyota, a világ vezető ázsiai autómárkái, újabban azt tűzték ki céljukként, hogy meghódítsák az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő metaverzumot. Az utóbbi időben valóságos trenddé vált a közösségi virtuális tér részévé válni s a cégek egymással versenyeznek a lehetőségekért. A legnagyobb autógyártók sem szeretnének lemaradni, így kiveszik a részüket a digitális világ előremozdításában.

A Nissan és a Toyota április 22-én jelentette be a hírt, miszerint belépnek a metaverzumba, azonban eltérő célkitűzésekkel közelítik meg azt. Annyi viszont közös törekvéseikben, hogy a lehető legkiválóbb vásárlói élményt szeretnék ügyfeleiknek biztosítani.

A Nikkei Asia japán hírlap szerint a vállalatok metaverzumos megjelenése mindhárom fél számára gyümölcsözőnek ígérkezik. A virtuális valóság által nyújtott technológiai vívmányokat kihasználva teljesen új és lebilincselő módon kerülnek majd bemutatásra járműveik. Ezt a VRChat videojáték-fejlesztő startuppal kötött megállapodásuk teszi lehetővé.

Visszatérve a különböző megközelítésekhez, a Nissan elsősorban virtuális bemutatótermeket szeretne létrehozni kliensei számára. Ezzel szemben a Toyota inkább saját alkalmazottaira fókuszál majd s számukra teremt majd irodákat, ahol avatarjaikat használva tarthatnak majd akár megbeszéléseket is. Ebből kifolyólag a személyes kontaktus háttérbe szorul majd, azonban számos probléma megoldásaként szolgál, amelyek például a koronavírus-járvány idején jelentkeztek.

Nissan és Toyota metaverzum

„A koronavírus következtében egyre több ember dolgozik otthonról, így olyan kommunikációs lehetőségeket szeretnénk propagálni, amelyek utat engednek a zökkenőmentes munkavégzésnek.” 

A metaverzum jelentheti az autóipar jövőjét?

Jelenleg még tisztázatlan, hogy a Nissan és a Toyota melyik metaverzumban szándékozik megkezdeni ténykedését, így csupán csak találgatni lehet. Vajon egy olyan centralizált platformra esik majd a választásuk, mint a Meta vagy inkább a Decentralandhez hasonló decentralizált variáns mellett teszik le a voksukat?

Fontos megemlíteni, hogy nem pusztán ez a 2 autómárka szeretné elnyerni a kripovilág szereplőinek elismerését. Előttük már a Mercedes Benz, a Volkswagen és még a Ferrari is útjára indított hasonló kaliberű projekteket. Míg a VW és a Mercedes Benz a metaverzumba való belépését igyekszik promótálni, addig a Ferrari az NFT-k szektorával is ismerkedik.