Az új Farmville? Facebookos játékokkal adnák el a Zara ruháit
Miután felépítette a világ legnagyobb ruhamárkáját a Zara TV reklámokkal és óriásplakátokkal, új hirdetési felületet talált a cég.
A spanyol Inditex SA igyekszik lépést tartani a online értékesítés trendjével. Egy partnerségi megállapodás keretén belül a Facebook és az Instagram közösen készít nekik egy új játékot. A Pacific Game a fiatalabb generációt szeretné megszólítani és a Pull & Bear márka irányába terelni őket.
A játék maga nem is a közvetlen értékesítésről szól. Sokkal inkább szeretnének egyfajta kapcsolatot kialakítani a legújabb generációkkal. Az e-kereskedelem jelenleg a cégcsoport bevételének harmadát adja és most pedig dollár milliókat szánnak a digitális piacon a térnyerésre.
A Zara Facebook játékában egy vásárló utazik Kaliforniából Tokióba, az út alatt pedig ruhákat vásárol és különböző akadályokat győz le. Persze mindezt a Pull & Bear márkás cuccokban teszi majd a főhős, akit a játékosok irányíthatnak majd.
Már messze vagyunk attól, hogy egy-egy ikonikus márka megjelenik egy filmben, mint mondjuk a Nike tette ezt a Vissza a Jövőben c. film esetében. A divatmárkák egy újabb lépést tettek a vásárlókkal való kapcsolatépítés irányába azzal, hogy kiadják a saját játékaikat. A játék révén ismertebbé válhat a márka, ami közvetlenül is több forgalomhoz vezethet. Azonban az applikációval a meglévő vásárlókat is könnyebben érik majd el például kuponokkal vagy akciókkal.
Így nem csoda, hogy nem a Zara az egyetlen márka, ami saját videojáték piacra dobásával állt elő. A Burberry Group luxus divatmárka egy szörfös játékot dobott piacra a tavalyi nyári kampányában, aminek promóciójában Kendall Jenner is részt vett. Akkor a Peek and Poke játékért felelős igazgató úgy nyilatkozott, hogy a játék arról szól, hogy egy kis extra varázslatot adjanak a márkához, ami könnyen megjegyezhető és megmarad a közösség emlékezetében.