„A Bitget a fejlesztők DNS-ével rendelkezik” – interjú Ignacio Aguirre-vel, a Bitget marketingigazgatójával

Ignacio Aguirre Franco, a Bitget nemrégiben kinevezett marketingigazgatója (CMO) több mint tizenöt éves tapasztalattal rendelkezik a technológia, a fintech és a blokklánc-szektorokban. Mérnöki tapasztalata és stratégiai szemlélete egyedülállóan ötvözi a technikai jártasságot és a kreatív marketingszemléletet, melynek köszönhetően tökéletes jelölt volt a Bitget vezetőségébe, elősegítve a kriptovaluta-tőzsde és Web3 vállalat globális növekedését és további márkaépítését.

Aguirre korábban olyan multinacionális vállalatoknál szerzett tapasztalatát hasznosíthatja most a Bitget élén, mint az Adobe, az SAP, a Scorechain, vagy a Xapo Bank, ahol jelentős szerepet vállalt a termékpaletta globális skálázásában és a felhasználói bázis növelésében.

Aguirre Franco vezetésével a Bitget célja, hogy tovább erősítse a Universal Exchange (UEX) koncepcióját, amely a decentralizált és hagyományos pénzügyek ötvözete, és új dimenziót nyisson a globális pénzügyi szolgáltatások terén. Nézzük, hogyan válaszolt Aguirre az általunk feltett kérdésekre.

Először is gratulálunk a kinevezéshez! Mielőtt rátérnénk a konkrét iparág-specifikus kérdésekre, szeretném megkérdezni, hol kezdődött a blokklánc-iparággal kapcsolatos utad. Volt egy meghatározó pillanat, amikor rájöttél, hogy ez a te jövőd, és ez az az irány, amit követni szeretnél, vagy csak haladtál a trendekkel?

Az én utam korán kezdődött. Mexikóvárosban nőttem fel, és amikor tizenhárom éves voltam, apám megvette nekem az első számítógépemet. Nem úgy használtam, mint egy átlagos gyerek – szétszedtem, elrontottam, újra összeraktam, és elkezdtem kódolni. Ez a kíváncsiság mindent meghatározott, ami ezután következett.

A sorsdöntő pillanat évekkel később jött el, amikor találkoztam a Bitcoinnal. Nem az ár vonzott, hanem az architektúra. Valakinek, aki szeret bonyolult problémákat megoldani, a programozható pénz és a decentralizált rendszerek ötlete olyan volt, mint megtalálni a hiányzó darabot az internet fejlődésének történetében.

Nem csak egy karrier irány lett számomra, hanem a legtermészetesebb folytatása mindannak, ami foglalkoztatott: a technológia, a hozzáférhetőség és a felhatalmazás. A kriptovalutákban mindhárom megvolt, ezáltal felkeltve az érdeklődésemet.

Mielőtt csatlakoztál volna a Bitgethez, olyan multinacionális vállalatoknál dolgoztál, mint az Adobe, vagy az SAP – mi motivált arra, hogy ezt a stabil, hagyományos iparágat elhagyd, és fő állásban a kripto- és blokklánc-iparágban dolgozz?

Az Adobe és az SAP megtanítottak a fegyelemre, a léptékre, és arra, hogy mit jelent termékeket építeni több millió felhasználónak. De valami mást is megtanultam: hogy a nagy intézmények lassan mozognak. Az innovációt gyakran bezárja a struktúra.

A kriptó ezzel szemben élő, nyers, gyors, globális és tele van lehetőségekkel. Amit ma megépítesz, azt már holnap használhatják az emberek. Valódi problémákat oldhatsz meg anélkül, hogy tíz jóváhagyási szintet várnál meg.

Azért hagytam el a hagyományos vállalati világot, mert ott akartam építeni, ahol a határvonalak még szabadok. A kriptóban, ha van víziód és bátorságod, formálhatod a jövőt, nem pedig csak kommentálod azt.

Miért pont a Bitget? Mit láttál meg ebben a vállalatban, amit más tőzsdék és vállalatok nem képviselnek?

A Bitget a fejlesztők DNS-ével rendelkezik. Mielőtt csatlakoztam volna, az egyik dolog, ami lenyűgözött, a kultúra volt: fegyelmezett biztonság, gyors végrehajtás, és egy nagyon emberi felelősségtudat a felhasználók iránt.

Mi vagyunk az egyetlen top ötös tőzsde, amelyet soha nem törtek fel. Ez mindent elmond a mérnöki szemléletmódról nálunk.

De ezen túl a Bitget merész. Nem félünk újragondolni, mi lehet egy tőzsde. Így született meg a UEX, nem marketingszempontból, hanem abból a gondolkodásból, hogy hogyan kellene működnie egy széttagolt pénzügyi világnak.

A Bitgetet azért választottam, mert itt megvan a bátorság ahhoz, hogy rendesen építsünk, ne csak gyorsan. És mert a vízió világos: elérhetővé tenni a fejlett pénzügyi technológiát mindenki számára.

A Bitgetnél gyakorta említik ezt az Universal Exchange (UEX) modellt. Pontosan mit is jelent ez a koncepció, hogyan tudnád vonzóvá tenni azok számára, akik még nem találkoztak ezzel? Hogyan látod ennek a szerepét a pénzügyi iparág jövőjének a formálásában?

Az Univerzális Tőzsde, azaz a UEX a Bitget valóban határok nélküli pénzügyi ökoszisztémájának vízióját testesíti meg, amely egyesíti a tradicionális és a decentralizált pénzügyek legjavát. Nem csak az alacsonyabb díjakról vagy a gyorsabb elszámolásokról szól; hanem arról, hogy biztonságos, átlátható és intelligens környezetet teremtsünk, ahol a felhasználók zökkenőmentesen érhetik el és kereskedhetnek kriptóval, valós eszközökkel (RWA) és tokenizált javakkal, mindezt egy helyen.

A UEX szíve a bizalom, az intelligencia és a hozzáférhetőség. AI-alapú kockázatkezelést integrálunk egy egységes kereskedési élménnyel, olyan rendszert építve, ahol a hatékonyságot integritás támogatja, a technológia pedig az embereket erősíti, nem fordítva.

A UEX a tőzsdék természetes evolúcióját képviseli, és egy döntő lépést egy nyíltabb, befogadóbb pénzügyi jövő felé.

Mérnöki tapasztalattal rendelkezel – számok, problémamegoldás, fejlett rendszerek és alaposság. Hogyan befolyásolja ez a szemlélet a marketingstratégiát, amit képviselsz – különösen egy olyan gyorsan változó iparágban, mint a kriptovalutáké?

A mérnöki tudás fegyelmet ad. Rákényszerít, hogy tényleg megértsd, hogyan működnek a rendszerek. Ez a szemlélet arra ösztönöz, hogy másként közelítsem meg a marketinget: nem jellemzőket adok el, hanem problémákat oldok meg.

A munkám az, hogy a komplexitást átláthatóvá fordítsam. Ha egy terméket nem lehet egyszerűen elmagyarázni, akkor még nincs kész. Ha a felhasználó nem érzi az értéket azonnal, akkor nincs elég jól megtervezve.

A kriptóban, ahol hetente születnek új ötletek, a mérnöki szemlélet segít megkülönböztetni a zajt a valóságtól. Olyan termékeket építesz, amelyek kitartanak, nem pedig hirtelen felkapott hype-okat. A marketing a termékfejlesztés kiterjesztése lesz, nem fordítva.

Sok brand nevezi magát a kriptovaluta-világon belül innovatívnak, de valójában kevés olyan projekt van, ami nemcsak a spekulációt testesíti meg. Számodra mi tesz különlegessé, hitelessé és fenntarthatóvá egy projektet? Van-e olyan konkrét projekt, akikkel szívesen dolgoznál együtt a jövőben?

A hitelességet a következetesség adja. Akármeddig nevezheted magad innovatívnak, de ha a terméked elromlik, a biztonságod kudarcot vall, vagy a közösséged nem érzi magát meghallgatottnak, a narratíva azonnal összeomlik.

Számomra egy hiteles kriptomárka három dolgot tud:

  • Valódi termékeket épít, amelyek valódi problémákat oldanak meg.
  • A felhasználókat védi, mielőtt önmagát reklámozná.
  • Figyel a közösségére, és velük együtt fejlődik, nem pedig körülöttük.

A partnerségeket illetően izgalommal tölt el, hogy mélyebb kapcsolatokat alakítsunk ki azokkal az építőkkel, akik a DeFi interoperabilitáson, az on-chain identitáson, a tokenizált RWÁ-kon és az AI-alapú ökoszisztémákon dolgoznak. Ezek a szektorok formálják a jövőt.

Ha már innováció, szerinted mi lesz az a következő narratíva, amely áttörést érhet el a kriptovaluta-ökoszisztémákon belül? Ez meghozhatja a tömeges elterjedését a digitális eszközöknek?

Szerintem a következő hullámban nem egyetlen termék, vagy szolgáltatás fogja ezt meghozni, hanem a konvergencia:

  • Mesterséges intelligencia, amely segíti a felhasználókat
  • Web3, amely tulajdonjogot ad
  • UEX-szerű platformok, amelyek egységesítik a széttagolt piacokat

Tokenizált valós eszközök, amelyek összekapcsolják a hétköznapi felhasználókat a globális pénzügyekkel

Amikor az emberek mindent elérhetnek, amire szükségük van – identitást, eszközöket, likviditást, kreativitást és lehetőséget – egy egyszerű felületen keresztül, akkor válik az elterjedés elkerülhetetlenné.

Hogyan pozícionálnád a Bitgetet a globális tőzsdei környezetben? Mely piacokban látod a legerősebb növekedési potenciált?

A Bitget egyedülálló helyzetben van: elég nagy, hogy globális hatással bírjon, de elég agilis ahhoz, hogy gyorsan tudjon innoválni. Ez ritka kombináció.

A növekedés szempontjából továbbra is az új, feltörekvő piacok vezetnek. Latin-Amerika, Délkelet-Ázsia és Afrika bizonyos részei demográfiai, kulturális és gazdasági szükségleteik miatt természetes módon fogadják be a kriptót. Ezek a régiók nem követik a trendeket – ők maguk alakítják azokat.

De Európa is fontos a MiCA miatt. A világos szabályok világos lehetőségeket teremtenek. Ahogy a szabályozók egyre inkább struktúrát biztosítanak, azok a tőzsdék, amelyek ténylegesen priorizálják a megfelelést, hosszú távon bízhatnak a sikerben.

Ha néhány év múlva visszatekintünk majd ezekre a beszélgetésekre, mit szeretnél, mi lenne az, amit szívesen hallanál az emberektől a munkátokról a Bitgetnél?

Remélem, hogy azt mondják majd: egyszerűvé tettük a Web3-at. Hogy a komplex rendszereket olyan dolgokká formáltuk, amelyekben az emberek bízni tudnak, megérthetik és kihasználhatják azok előnyeit.

És remélem, azt mondják majd: olyan kultúrát teremtettünk, amely törődött. Meghallgattuk a felhasználóinkat, közösségeket erősítettünk, megvédtük a vagyonukat, és hozzájárultunk egy befogadóbb globális ökoszisztéma építéséhez.

Ha ezt elérjük, a számok is jönni fognak. De a hatás lesz igazán fontos.

Végezetül, hiszel abban, hogy a digitális eszközök és a kriptovaluták elterjedésével egy napon a vezető iparági szereplők – mint a Morgan Stanley, a BlackRock, vagy a JPMorgan – is felfigyelnek azokra, akik már évek óta a blokklánc-szcénában dolgoznak?

Teljes mértékben. Az ebben az iparágban dolgozó tehetség rendkívüli. Sok pénzügyi, mérnöki és termékfejlesztési szempontból legélesebb gondolkodó most a kriptón dolgozik. Ahogy a digitális eszközök és a hagyományos pénzügyek határai egyre elmosódnak, a vezetés mindkét irányban áramolni fog.

Ez már most elkezdődött. Látjuk, hogy a korábbi hagyományos pénzügyi vezetők a kriptóba lépnek, és hamarosan azt is látni fogjuk, ahogy a kripto-natív vezetők bekerülnek a hagyományos intézmények élére – nem kívülállóként, hanem azokként, akik értik, merre tart a pénzügy világa.

A jövő pénzügyi rendszere hibrid lesz, és azok a vezetők, akik a Web3-at építették, formálják majd ezt a jövőt minden fontos intézményen belül is.

Ignacio Aguirre Franco mérnöki szemléletével és stratégiai látásmódjával nemcsak a Bitget növekedését, hanem a kripto- és hagyományos pénzügyek határainak összeolvadását is elősegíti, miközben a Universal Exchange (UEX) modell révén egy olyan, határok nélküli, biztonságos és intelligens pénzügyi ökoszisztémát épít, amelyben a technológia az emberek szolgálatában áll, és a jövő pénzügyi világát alakítja.

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ