A Brave böngésző saját internetet épít az új blokklánc alapú domainrendszerrel

A Brave, a személyes adatok védelemre fókuszáló webböngésző bemutatta a „.brave” domaint, ami egy onchain domain lesz az Unstoppable Domains-szel együttműködésben fejlesztve.
Ezzel a Brave az első böngésző, amely saját blokklánc alapú TLD-t vezet be, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a bonyolult kriptotárca címeket ember által olvasható nevekkel helyettesítsék.
A .brave domaineket NFT tokenek formájában lehet veretni a Polygon blokkláncon, így a felhasználók megújítási díjak nélkül kapják meg a tulajdonjogot és az irányítást. Több hálózaton, köztük a Sonic, Solana, Ethereum, Base és Bitcoin hálózatokon keresztül oldhatók fel.
A bevezetés egyedülálló aspektusa, hogy a felhasználók decentralizált weboldalakat tudnak majd hosztolni az InterPlanetary File System (IPFS) rendszeren ezekkel a domainekkel, amelyek natívan elérhetőek maradnak a Brave böngészőben.
„Küldetésünk, hogy a magánéletet, a tulajdonjogot és az ellenőrzést visszaadjuk a felhasználók kezébe.” – mondta Brian Bondy, a Brave technológiai igazgatója és társalapítója. „A .brave több mint egy domain – ez egy felhasználói tulajdonú identitásréteg, amely natívan a Brave ökoszisztémában található.”
Egyre nagyobb a felhasználói bázisa a Brave böngészőnek
A .brave domainek közvetlen feloldását a Brave Browser és a Brave Wallet az 1.81-es verzióval kezdődően támogatja, amelyek a Nightly buildben érhetők el. Ennek megjelenése ez év augusztusára várható.
A blokklánc domainek akadályokba ütköznek a hagyományos böngészőkben való univerzális névfeloldás elérésében, mivel az ICANN által szabályozott DNS-rendszeren kívül működnek. Úgy tűnik azonban, hogy a Brave ezen változtatni kíván.
A Brave közölte, hogy az Unstoppable Domains-szal közösen már vizsgálják az ICANN általános felső szintű domain (gTLD) bejegyzését, hogy a .brave domainek a Web2 és a Web3 környezetben is működhessenek.
Bár a Brave böngésző több mint 85 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik, általában a böngészők piacán még inkább a niche szektorban helyezkedik el, de egyre erősödő szereplőnek számít. A böngésző most 1%-os piaci részesedéssel rendelkezik, lemaradva az olyan nagy böngészők mögött, mint a Google Chrome, a Safari, a Microsoft Edge és a Firefox.