Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 777 – rájár a rúd az amerikai vállalatra

A Rossiya Airlines Boeing 777 típusú repülőgépe kényszerleszállást hajtott végre pénteken délelőtt a moszkvai Sheremetyevo repülőtéren, miután a pilóták műszaki hibát észleltek. Az eset néhány nappal azután történt, hogy egy szintén Boeing 777-es gép, mely Denverből Honoluluba tartott, jobboldali hajtómű meghibásodást észlelt. A repülőről óriási darabok szakadtak le, melyek Denver városára hullottak. Úgy tűnik, ez az év sem a Boeing éve lesz.

A FlightRadar24 repülést követő weboldal szerint egy 15 éves 777-300ER kényszerleszállást hajtott végre február 26-án délelőtt a moszkvai Sheremetyevo repülőtéren. A Rossiya Airlines 4520-as járata, amely Hongkongból Madridba tartott, műszaki hibát észlelt. A Rossiya Airlines legénysége az Aeroflot orosz állami fuvarozó egysége szerint a moszkvai repülőterén kért leszállási engedélyt.

Az eset mindössze néhány nappal azután történt, hogy a United Airlines egyik Boeing 777-sének a jobboldali hajtóműve felrobbant Denver városa felett. A gépről hatalmas, méteres darabok szakadtak le, melyek az alatta lévő város házaira zuhantak. Csodával határos módon nem sérült meg senki, a repülőgépet a pilótáknak sikerült minden probléma nélkül letenni.

A mostani műszaki hiba már egyáltalán nem hiányzott az amerikai repülőgép-gyártó vállalatnak, melynek a 737 MAX gépek problémája mellett orvosolnia kell a 787-es gépek technikai hibáit, emellett pedig tetemes bírságot kell fizetnie az amerikai szabályozóknak.

Két hibás típust is javítani kell

Csütörtökön az FAA (Amerikai Repülési Igazgatóság) 6,6 millió dollár megfizetésére kötelezte a Boeing társaságot az elmúlt években, a Boeing 787 Dreamliner gépeinél tapasztalt minőségi és biztonsági problémák miatt. Ez a büntetés azonban eltörpül amellett, amit a 787-essel kapcsolatban előírt javítással kapcsolatban kell a vállalatnak fizetnie. Az utóbbi időben elmulasztott ellenőrzéseket el kell végezni és 88 darab 787-es gépen kell a szerkezeti hibákat orvosolni. Az utólagos javítási munkálatok akár egy hónapot is igénybe vehetnek repülőgépenként, illetve több száz vagy akár több milliárd dollárba is kerülhetnek, ez nyilván függ az érintett repülőgépek számától és hibáitól is.

Már ez is nagy kihívás, de a cég létezése talán legnagyobb feladata előtt áll: utasokat kell találnia a 737 MAX repülőgépekre, mely két halálos kimenetelű balesetet is okozott. A hírhedt repülőgép típusát azzal gúnyolják, hogy “bohócok tervezték és majmok ellenőrizték”. Bár a gép nemrég zöld utat kapott mind az amerikai, mind pedig az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségétől, a nagy kérdés már csak az, hogyan fogja a közvélemény elvesztett bizalmát visszaszerezni és utasokat találni a bizonyítottan sebtében összerakott repülőre.