Kibertámadás sújtotta az EasyJet-et, 9 millió utas adatai szivárogtak ki
Az EasyJet beismerte, hogy tavaly közel 9 millió utas, illetve 2000 bank-és hitelkártya adataihoz fértek hozzá a hackerek.
Tegnap az EasyJet európai diszkont légitársaság bejelentette, hogy tavaly hackertámadás sújtotta a vállalat adatbázisát, amely következtében hozzávetőlegesen 9 millió utas adatai és 2000 bank-és hitelkártya információi kerültek illetéktelen kezekbe. A támadók hozzáfértek az ügyfelek email címéhez és utazási információihoz. Az EasyJet azt nyilatkozta, hogy az érintett felhasználókat az elkövetkező napokban fogják értesíteni. Amennyiben valaki nem kap megkeresést a légitársaság részéről azt jelenti, hogy az ő adatai biztonságban voltak.
Mindennapossá válnak a kibertámadások
Egyre több nagyvállalat adatbázisára csapnak le a hackerek. Az ilyen jelleg támadások során több millió ügyfél adatai szivárognak ki, a cégek mégsem tanulnak hibáikból. A központosított adatbázis a sebezhetőség csúcsa. Ennek ellenére a vállalatok még mindig ilyen szervereken tárolják ügyfeleik bizalmas adatait. A megoldás egyértelműen a decentralizáció lenne, amely lehetővé tenné, hogy részleges mennyiségű adatot tároljanak több helyen. Ezzel elkerülhető lett volna például tavaly az Unicredit bankot sújtó kibertámadás, illetve a Marriott szállodalánc hackertámadása is, mely során 5 millió vendég adatai kerültek ki.