Kísérteties Ferrari autótemető: évek óta elhagyatottan áll a Testarossa gyár

Egy dokuvideóból kiderül, milyen állapotban van a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyára 12 évvel a bezárása után: a gyár, ahol a Ferrari Testarossa formát öltött, ma már kísérteties látványt nyújt, és teljesen elhagyatott állapotban van.

Egy igazi kísérteties autótemető. Ezt találták maguk előtt a Forgotten Buildings youtuberei, amikor ellátogattak a Pininfarina San Giorgio Canavese-i (Torino tartományban) gyárába, amely 2011-ben zárt be, amikor a híres torinói székhelyű cég úgy döntött, hogy csak tervezéssel és tanácsadással foglalkozik az autók karosszériáival kapcsolatban, felhagyva az általa tervezett modell gyártásával.

Ebben az 1986-ban alapított üzemben a világ autós szcénájának néhány legelismertebb ékköve öltött testet, köztük a legendás Ferrari Testarossa (amelynek a Pininfarina gondoskodott a vonalvezetéséről a jelentősen megnövelt farral és a nagy oldalsó rácsokkal), de a Cadillac Allante karosszériája is (amelyet aztán Boeing 747-esekkel szállítottak Amerikába, ahol a mechanikus résszel együtt összeszerelték, és az autó gyártási folyamata lezárult), a Peugeot 406 Coupé, végül a Ford Focus CC és az Alfa Romeo Brera és Spider.

Ami a legmegdöbbentőbb a Forgotten Building srácok által közzétett videóban, akik dokumentálták a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyárának jelenlegi állapotát, az a melankólia, amely egy olyan helyből árad, amely éveken át az exkluzív autógyártás zászlóshajója volt, és amely ott hever teljesen elhagyatva. A gyár irodáit megrongálták, akárcsak az étkezdét, ahol graffitik díszelegnek a falakon, és törött székek hevernek a padlón. Az üzem melletti tesztpályát szinte teljesen benőtte az aszfaltból kinövő fű és a műveletlen növények, amelyek az úttest egy részét ellepték.

Maga a gyár, figyelembe véve, hogy már 12 éve zárva van, ezzel szemben még mindig elég jó állapotban van: a futószalag gépei nem tűnnek sérültnek, ahogy a robotok sem, amelyek jó állapotban vannak. A falakon lévő hirdetőtáblákon pedig még mindig ott vannak az Alfa Romeo Brera (a Pininfarina által ebben az üzemben gyártott utolsó autó a bezárás előtt) gyártási utasításai, mintha csak emlékeztetnének minket a dicső múltra.