Bitcoin jutalom jár a tartalomgyártóknak a Youtube riválisánál
 
                                                        Az elmúlt tíz évben a tartalomgyártás konkrétan vállalati szinteket öltött: miközben a 2010-es évek elején az úgynevezett tartalomgyártók leginkább önmaguk szórakoztatására készítettek videókat, jeleneteket és közvetítették a játékokat, addig 2025-re egy több milliárd dolláros iparágról beszélhetünk többek között a YouTube, a Twitch és a Kick hozzájárulásával.
Ennek az iparágnak egy független képviselője a Rumble, amely bejelentette együttműködését a stabilcoin-piac vezető szereplőjével, a Tetherrel. A videómegosztó platform célja, hogy a tartalomgyártók közvetlenül bitcoinban kaphassanak borravalót a nézőktől. A rendszer már tesztelés alatt van, hamarosan pedig élesben is debütálhat.
A Rumble és az alternatív tartalomgyártás felemelkedése
A Grand View Research szerint napjainkban nagyjából 250 milliárd dolláros mérettel rendelkezhet a kreatív tartalomgyártás iparágba, amely 2030-ra akár meg is duplázódhat. Ehhez járulhat hozzá jelentős mértékben a 2013-ban alapított Rumble, amely az elmúlt években a YouTube egyik legnagyobb riválisává nőtte ki magát.
A szólásszabadságot és a decentralizált működést előtérbe helyező közösség az Egyesült Államokban és Európában is már milliók kedvencévé vált, ahol nemcsak hír- és vlogtartalmak kerülnek megosztásra, hanem egyre több a politikai és gazdasági tartalom is, amely nincs lekorlátozva más platformokkal ellentétben. Chris Pavlovski, a Rumble vezérigazgatója szerint:
„Egy biztonságos, decentralizált módot teremtünk arra, hogy a készítők valóban közvetlenül juthassanak jutalomhoz.”
Együttműködés a Tetherrel
Nem véletlen tehát, hogy a Rumble a stabilcoin-óriással, a Tetherrel, lépett partnerségre annak érdekében, hogy a felhasználók és a tartalomgyártók számára lehetővé tegye a gyors, olcsó és átlátható jutalmazási rendszert: a több mint százmilliárd dolláros fedezettel rendelkező kibocsátó tökéletes kapocs lehet a Rumble számára, amely az elmúlt időszakban erőteljesen nyitni kezdett a Bitcoin-ökoszisztéma felé.
2023-ban 5000 bitcoint 
       
           BTC Price
           (BTC) vásárolt a vállalat, jelezve a hosszútávú elköteleződést a vezető kriptovaluta irányába. Természetesen Paolo Ardoino, a Tether első embere, sem hagyta szó nélkül az együttműködés létrejöttét. A megosztó vezérigazgató szerint a két vállalat együttműködése ötvözi a kreatív alkotást és a szólásszabadságot, amely elhozhatja a gazdasági függetlenség új dimenzióját is.
          BTC Price
           (BTC) vásárolt a vállalat, jelezve a hosszútávú elköteleződést a vezető kriptovaluta irányába. Természetesen Paolo Ardoino, a Tether első embere, sem hagyta szó nélkül az együttműködés létrejöttét. A megosztó vezérigazgató szerint a két vállalat együttműködése ötvözi a kreatív alkotást és a szólásszabadságot, amely elhozhatja a gazdasági függetlenség új dimenzióját is.
A Rumble-felhasználók ennek köszönhetően BTC-ben támogathatják kedvenc tartalomgyártóikat, amely tehát nem igényel egy centralizált közvetítőt. A lépés nemcsak transzparensebbé teszi a rendszert, hanem olyanokhoz juttathatja el a kriptovaluták küldetését, akik hisznek a szólásszabadságban és a közösség erejében.
A kriptovaluták és a tartalomgyártás
A Rumble nem áll meg a Bitcoin-alapú borravalónál: a MoonPay-jel közösen saját kriptotárcát fejleszt, és már 25 millió dollárt fektetett vállalati bitcoin-tartalékba. Ez a stratégia emlékeztet a korai 2021-es trendekre, amikor olyan vállalatok, mint a Tesla vagy a Strategy, szintén bitcoin-tőkemodellel kísérleteztek.
Az ilyen lépések erősíthetik a piaci bizalmat, és hosszú távon a tartalomgazdaság decentralizációját. A kriptóval kombinált közösségi finanszírozás (tipping, crowdfunding, NFT-jutalmazás) a jövő digitális alkotói számára egyenrangú alternatívát kínálhat a reklámbevételekkel szemben.
Ha a Rumble sikeresen bevezeti a Bitcoin-tippelést, az más platformokat is ösztönözhet hasonló megoldásokra. A tartalomipar demokratizálódása így nemcsak gazdasági, hanem társadalmi szinten is fordulópontot jelenthet – ahol a kreativitás és a pénzügyi autonómia végre kéz a kézben járhat.
