A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről.

Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá, azonban akadt egy olyan rendelet is a jóváhagyott dokumentumok között, amelyre mindenki felkapta a fejét.

Az egyik új törvény ugyanis arra utasítja a Szövetségi Légügyi Hatóságot (FAA), hogy kezdje meg a repülő autók tesztelését. És bár ez így elsőre talán merész kijelentésnek hangozhat, mint kiderült, a repülő autók alatt olyan elektromos járműveket ért a Fehér Ház, amelyek képesek a függőlegesen történő fel- és leszállásra.

Repülő autó

A legtöbb ilyen „repülő autó” úgy néz ki, mint egy óriási drón.

Michael Kratsios, a Fehér Ház egyik technológiai hivatalának igazgatója elmondta, hogy az eVTOL-nak is nevezett járművekről szóló rendelet egy kísérleti programot hoz létre, amelyben állami szervezetek és magáncégek is részt vesznek majd.

„A repülő autók nem csak a Jetson családé, hanem az amerikai embereké is a közeljövőben”

– mondta Kratsios a Fehér Ház sajtótájékoztatóján.

Új korszak jöhet a szuperszonikus repülés történetében

A Tudományos és Technológiai Politikai Hivatal feje szerint az eVTOL járművek forradalmasítani fogják a közlekedést és a teherszállítást, de még a futárszolgálatok dolgát is megkönnyíti majd.

A repülő autókról szóló törvény mellett Trump egy olyan rendeletet is aláírt, amely hatályon kívül helyezi azokat a korábbi törvényeket, amelyek akadályozták a szuperszonikus repülési technológia fejlesztését. Az amerikai elnök továbbá arra utasította az FAA-t, hogy hozzon létre egy szabványt a szuperszonikus repülőgépek zajszintjének tanúsítására.

Kratsios szerint Trump forradalmasítani akarja a szuperszonikus repülést az Egyesült Államokban, miután évekig tartó szabályozás akadályozta a gyártókat abban, hogy a technológiát kereskedelmi célú repülőgépeknél használják.

„A valóság az, hogy az amerikaiaknak négy óra alatt kellene eljutniuk New Yorkból Los Angelesbe”

– mondta Kratsios, hozzátéve, hogy a repüléstechnika és a zajcsökkentés terén elért eredmények mostanra biztonságossá, fenntarthatóvá és kereskedelmi szempontból is életképessé tették a belföldi szuperszonikus repülést.

Az amerikai kormány állítólag már el is kezdett tárgyalni a nagyobb légitársaságokkal, amelyek nagy része az információk szerint beleegyezett a szuperszonikus repülőgépek vásárlásába.