A Volkswagen robotaxijai a Solana blokkláncát használják navigációnak

A Volkswagen ADMT, az autógyártó autonóm vezetéssel foglalkozó leányvállalata valós idejű utcaszintű adatokat fog kapni a Bee Maps-től, egy térbeli úthálózatinformáció szolgáltatótól, amely a Solana blokkláncon futú Hivemapper térképhálózatán működik.

A Hivemapper vezérigazgatója, Ariel Seidman szerint a partnerség „a térképek működését a statikusból élővé teszi”, mert a robotaxi flottáknak olyan adatokra van szükségük, „amelyek olyan gyorsan fejlődnek, mint maguk az utcák”.

A Bee Maps összegyűjti a saját fejlesztésű Bee műszerfali kamerákat telepítő járművezetők képeit, és feltölti a felvételeket a felhőbe, amelyeket a gépi tanulási modellek sávjelzésekké, útjelzésekké és ideiglenes munkaterületekre fordítanak le. A résztvevők minden egyes érvényesített szegmensért HONEY tokeneket kapnak, így a Hivemapper a „világ legfrissebb térképadatait” kínálja.

Bee Maps

A Hivemapper, amely a Solana blokkláncon működik, azt mondja, hogy hálózata ma már a globális utak kétszámjegyű részét fedi le, és nagyon gyakran frissül.

A Bee Maps az így kapott adatokat API-kon keresztül értékesíti, amelyek a logisztikai cégek és most már a robotaxi fejlesztők által használt útvonaltervező, lokalizációs és járdaszegély-kezelő alkalmazásokat táplálják.

A vállalatok nem hozták nyilvánosságra a pénzügyi feltételeket, de a Bee Maps termékismertetője szerint jellemzően fogyasztás alapú díjakat számítanak fel, nem pedig hosszú távú licenceket értékesítenek.

Élő frissítések szükségesek

A Volkswagen ADMT mintegy 30 ID.Buzz autonóm elektromos kisbuszt üzemeltet Hamburg utcáin. Nemsokára pedig „több ezer” egységet fognak hozzáadni a Los Angelesben a flottához az Uberrel kötött megállapodás keretében, amely 2026 végére teljesen vezető nélküli autószolgáltatást céloz meg.

Minden jármű 13 kamerából és kilenc lidarból álló érzékelőrendszerre támaszkodik, amelyek másodpercenként körülbelül öt gigabájtnyi adatot generálnak. A lokalizációhoz azonban továbbra is külső térképekre van szükség, hogy kedvezőtlen körülmények között, például esőben, vakító fényben vagy építkezéseken is tájékozódni tudjon.

A Bee Maps frissített útjellemzőket fog az ADMT észlelési rendszerébe áramoltatni, lehetővé téve a tesztmérnökök számára, hogy kézi felmérőautók kiküldése nélkül validálják az olyan manővereket, mint a járdaszegélyre igazított megállások és az utolsó méteren történő leállások.

DePIN lendület

A megállapodás kiterjeszti a decentralizált fizikai infrastruktúra-hálózatok, vagy DePIN-ek (Decentralized Physical Infrastructure Network) trendjét, amelyek adatokat szolgáltatnak a hagyományos iparágaknak.

Az év elején a Lyft kezdte meg a Hivemapper adatainak kísérleti alkalmazását a ride-hail drop zónákhoz. A logisztikai cégek pedig az API-t használják a magassági korlátozások és az új sebességkorlátozások megjelölésére.

A Volkswagen számára a crowdsourcing típusú frissítések lerövidíthetik a navigációs szoftver kiadások közötti ciklust, miközben az ID.Buzz robotaxi programot Európában és Észak-Amerikában is kiterjesztik.

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ