3 óra alatt az USA-ban lehetünk: Itt a legújabb szuperszonikus repülőgép

A United Airlines amerikai légitársaság bejelentette, hogy hamarosan 15, a hangsebességnél gyorsabb szuperszonikus repülőgépet fog vásárolni a Boom Supersonic-tól. A tervek szerint a gépek 2025-re elkészülnek, 2029-től pedig már bárki élvezheti az utazás örömét a gép fedélzetén.

Még mielőtt belevágnánk, gondolatainkban utazzunk vissza az 1960-as évekig, amikoris a British Airways és az Air France légitársaság transzatlanti járatokat kínált a Concorde szuperszonikus repülőgép fedélzetén. Az utasszállító gép gyorsasága túlszárnyalta a hangsebesség kétszeresét, viszont problémákkal küszködött az üzemanyag-takarékosság területén, és ami azt illeti, egyáltalán nem biztosított csendes, komfortos az utazást.

A Boom Supersonic sikerrel járt, és megoldást talált az elmúlt évek problémáira. Az Overture névre keresztelt szuperszonikus repülőgép ugyanis nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás elérésére törekszik, zajcsökkentő megoldásainak köszönhetően pedig nem fogja a frászt hozni a lakosokra a gyorsulás hangos zajával.

A gép sebessége 1,7 Mach, avagy 1805 km/óra, ami annyit jelent, hogy New Yorkból mintegy 3,5 óra alatt Londonba érkeznénk, Los Angeles és Sydney pedig körülbelül 8 óra távolságra lennének egymástól. Ha pedig mindez nem lenne elég, a szerencsés utasok egy egészen modern környezetben fogják magukat találni, kezdve a pihenőszobáktól, egészen a nagy képméretű TV-kig.

Folytatjuk onnan, ahol egykor a Concorde befejezte, és elhozzuk a gazdasági és környezeti fenntarthatóságot” – nyilatkozta Blake Scholl, a Boom vezérigazgatója – Vagy kudarcot vallunk, vagy megváltoztatjuk a világot.”

A vállalat elmondása szerint további 35 szuperszonikus repülőgép megvásárlására is lehetőség fog nyílni, ezzel együtt biztosítva az utasokat „a produktívabb üzleti utak és a pihentetőbb nyaralások” felől.

Fejlődik a Boom, vele együtt az utazás is

 “A United folytatja pályáját egy innovatívabb, fenntarthatóbb légitársaság kiépítése érdekében, a technológia fejlődése pedig életképesebbé teszi a szuperszonikus repülőgépek megalkotását nyilatkozta Scott Kirby, a United vezérigazgatója – A Boom jövőképe a kereskedelmi célú repülésről az iparág legerősebb útvonalvezetékével kombinálva, az üzleti és szabadidős utazások számára is mennyei repülési élményt fog nyújtani.”

A Boom valóban felvette a versenyt vetélytársaival, és fokozatosan újabbnál újabb ötlettel áll elő. Tavaly például elkészült a világ első, magántőkéből finanszírozott, függetlenül fejlesztett első szuperszonikus repülőgéppel, az XBB-1-gyel. A gép minden reménység szerint még az idei év végén a levegőbe emelkedhet, és elkezdődhet a karbonsemleges módon megvalósítandó tesztprogram.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük