A Coinbase kisebb pánikot okozott, jön a kárpótlás az érintetteknek

A Coinbase hibásan küldött ki üzenetet 125 ezer felhasználójuknak arról értesítve őket, hogy megváltozott a kétlépcsős azonosítással (2FA) kapcsolatos biztonsági beállításuk. Az okozott kellemetlenségért $100 értékű bitcoinnal kárpótolják az érintett ügyfeleket.

125 ezer ügyfél hihette azt a hétvégén, hogy feltörték Coinbase fiókjukat

Jó pár felhasználóra ijesztett rá a hétvége során a Coinbase, a legnagyobb amerikai kriptotőzsde. Augusztus 27-e délután nagyjából 125 ezer felhasználójukat értesítettek üzenetben arról, hogy fiókjuk biztonsági beállításait, azon belül is a kétlépcsős azonosítást (2FA) valaki megváltoztatta. Erre az ügyfelek, akik jogosan gondolták, hogy fiókjukat valaki feltörte, a Coinbase-t kezdték megrohamozni.

Publikus válasz aztán csak másnap, augusztus 28-án érkezett a Twitteren. „Teljes erőnkkel arra koncentrálunk, hogy bizalmat és biztonságot építsünk a kriptoközösségen belül, hogy a mindnyájunk által kívánt nyílt pénzügyi rendszer valósággá válhasson. Tudjuk, hogy az ilyen hibák ártanak ennek a bizalomnak” – írták a bejegyzés sorozatban, melyben a hibás üzeneteket is elismerték.

Az okozott kellemetlenségért a cég 100 dolláros BTC kárpótlást is bejelentett a felhasználóknak. „Továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy visszanyerjük minden egyes felhasználónk bizalmát, akit érintett a hibás értesítés” – tették még hozzá.

A Coinbase kisebb pánikot okozott, most jön a kárpótlás az érintett felhasználóknak

A kárpótlás és a bocsánatkérés ellenére azért sokan nem voltak elégedettek a tőzsde szereplésével. Több felhasználó a közösségi médián is megosztotta, hogy likvidálta a Coinbase-en tartott kriptoeszközeiket. A Redditen és Twitteren megjelenő bocsánatkérő posztok alatt is bőven lehetett elégedetlenkedő hangokat olvasni. Voltak olyanok is, akik a bejelentett kárpótlást tegnap még egyáltalán nem kapták meg; másoknál ezzel semmilyen gond nem volt.

A tőzsde hírének nem fog jót tenni az ügy, ahogy az alig egyhete megjelent CNBC riport sem. Utóbbiban több olyan felhasználó esetét is bemutatták, akiknek feltörték és kiürítették Coinbase fiókját. Az érintettek ezt követően hiába próbálták a Coinbase ügyfélszolgálatát utolérni, az a túlterheltség miatt egyszerűen lehetetlen volt. Aki pedig sikeresen felvette velük a kapcsolatot, az sem kapott sokkal több segítséget. Mivel ugyanis az ügyfelek emailjét vagy éppen számítógépét törték fel, ezért nem a Coinbase hibája volt, hogy veszteséget szenvedtek.

A Coinbase ezekre a panaszokra reagált, és az új chates támogatás mellé még az ügyfélszolgálati létszámot is növelték. A mostani hibás üzenetek azonban megint csak azt mutatják, hogy a Coinbase nincs a dolgok magaslatán ügyfélszolgálati kérdésekben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük