A Final Fantasy készítői saját kriptoval és blokklánc-játékokkal jönnek idén

A Hironobu Sakaguchi nevével fémjelzett Final Fantasy sorozat Magyarországon is eléggé népszerű lett az 1987-es indulása óta. És ami különösen pozitív benne, hogy a készítő Square Enix (korábban csak Square) még mindig elég aktív a játékfejlesztői piacon. Egyébként ők csinálták a hazánkban szintén ismert Kingdom Hearts játékát is. A cég 2023-as évet indító vezérigazgatói leveléből kiderül az is, hogy a játékfejlesztések mellett a blokkláncok felé is eléggé elkötelezettek lesznek.

A Square Enix nem foglalkozik a kritikus hangokkal

A Yosuke Matsuda vezérigazgató által küldött levél szerint a cég több NFT projektet és blokklánc-játékot szeretne piacra dobni idén. Sőt, ha ez még nem lenne elég, a Square Enix ki akarja bocsátani a saját kriptovalutáját is valamikor az idei évben, hogy még jobban megerősítse nemzetközi státuszát. Elég sok változás történt egyébként a vállalattal az elmúlt években is. Például eladták a nyugati fejlesztőirodáikat az Embracer Groupnak, hogy így erősítsék saját hazai fejlesztői csapatuk nemzetközi jelenlétét. És a vezérigazgatói levélből kiderül, hogy további befektetéseket akarnak eszközölni a Web3 világában. Azután, hogy korábban jelentősebb összegeket fektettek a The Sandboxba és az Animoca Brandsbe. Érdekes fejlemények ezek, főleg annak tükrében, hogy a Square Enix hagyományos játékainak rajongói eléggé kritikus hangokkal támadták a céget a Web3 felé mozdulás miatt.

Yosuke Matsuda levelében erről nem esik szó, de azért az tény, hogy a Square Enix már 2021-ben is aktív volt a Web3 világában. Ekkor bocsátották ki a csak Japánban ismert Shin-San-Sei Million Arthur NFT gyűjteményét a LINE láncán. És ekkor készítették el első blokklánc-játékukat mobilra is. 2022-ben a Square Enix pedig az Enjinnel partnerségben bocsátott ki digitális kártyákat és figurákat. Tették mindezt a Final Fantasy sorozat elindulásának 25. évfordulójára.

Azt pedig be kell látnunk, hogy Japánban őrületes sebességgel mozdult el a lakosság és a kormány is a digitális eszközök irányába. Valószínűleg a cég is erre reflektál döntésével. A japán kormány több programot is indított a Web3 tanulmányozására és a lehetőségeinek kihasználására. Voltak hangok már 2022-ben is a Square Enix berkeiben, hogy a rengeteg negatív hír ellenére a Web3 fejlesztéseket tolni előre nem biztos, hogy jó ötlet. Matsuda levele szerint ez egy üzleti alapú döntés. Nincsenek rá hatással korábbi negatív hírek, mint a Minecraft 2022. júliusi teljes tiltása a blokklánc-technológiákra.