A Louis Vuitton ikonikus táskája a digitális gyűjteményekbe is bekerülhet

A Web3-mal lépést tartó francia luxus divatház hamarosan piacra dobja népszerű utazótáskájának virtuális változatát, a VIA Treasure Trunk limitált szériás NFT-t, amellyel a „figitális forradalom” újabb mérföldkőhöz érkezik.

Hamarosan elérhetővé válik a Louis Vuitton limitált szériás digitális terméke, a VIA Treasure Trunk, nem-helyettesíthető token (NFT) formájában. A nagy múltú divatház legendás bőröndjének első változata 1854-ben látta meg a napvilágot. A Louis Vuitton utazóládák kiváló minőségüknek és sokoldalúságuknak köszönhetően hamarosan a tehetős világjárók kedvenc útitársaivá váltak, és a mai napig a divatház legnépszerűbb luxuscikkei közé tartoznak.

A Louis Vuitton hivatalos bejelentéséből megtudhatjuk, hogy a digitális táska „azoknak készült, akik új álmokba és valóságokba utaznának, és útjuk során egyedi alkotásokat szeretnének gyűjteni”.

A VIA Treasure Trunk névre hallgató NFT-ből mindössze párszáz darab készül, ezek az egyedi tokenek várhatóan exkluzív gyűjteményekbe kerülnek majd. A digitális műgyűjtők június 8-ától regisztrálhatnak kriptotárcájukkal a Louis Vuitton várólistájára. A luxusház ezután június 14-én meghívót küld a VIA privát előnézeti oldalára a várólistáról kiválasztott szerencséseknek, akik június 16-án megvásárolhatják saját „kincsesládájukat”. A virtuális kiegészítő 39 000 euróba kerül.

A VIA portálján keresztül a Treasure Trunk tulajdonosai további egyedi kulcsok beszerzésével korábban sosem látott Louis Vuitton dizájnelemeket oldhatnak fel. A figitális élményt tovább gazdagítja, hogy minden egyes gyűjtői darab kizárólagos hozzáférést biztosít tulajdonosának az adott termék fizikai megfelelőjéhez.

A blokklánc technológiának köszönhetően az NFT-k gazdái exkluzív tulajdonjoggal rendelkeznek megvásárolt tokenjeik felett, amely a fizikai világban alkotó kreatívokat is egyedi digitális eszközök létrehozására ösztönzi.

Egyre több fizikai eszközhöz készül tehát egyedi digitális token, amely a figitális trendek elterjedését erősíti – elég csak körülnézni a metaverzum dizájnerboltjaiban vagy a különböző digitális művészeti gyűjteményekben, hogy rácsodálkozhassunk a jelenségre.