A Manchester City megépíti a világ első metaverzumbeli stadionját

A Manchester City, a Premier League idei szezonját fölényesen vezető angol labdarúgóklub, nemrégiben bejelentette az örömhírt, miszerint meghódítja a metaverzumot. Nem kisebb célkitűzést fogalmaztak meg maguknak, mint a világ legelső, metaverzumban megalkotott stadionjának létrehozását.

Az aréna megépítésének munkálatai már elkezdődtek s a virtuális valóság specialistájának számító Sony multinacionális vállalat is segédkezik benne. A Manchester City és a japán elektronikai óriás 3 éves megállapodást kötöttek egymással, amely kifejezetten sikeresnek ígérkezik. A tervezet még gyerekcipőben jár ugyan, de a cég munkatársai már meglátogatták az Etihad stadiont és digitális térképet készítettek róla.

A futballklub hivatalos székhelye, vagyis az Etihad, Manchester város virtuális másának központjában kap majd helyet. A csapat szóvivői úgy vélik, hogy a jövőben a virtuális stadion sokkal kihasználhatóbb lesz és olyan szurkolók is részt vehetnek majd a meccseken otthonuk kényelméből, akik másként nem tudnának eljutni oda.

Manchester City metaverzum stadion

A Manchester City egyébként már a múltban is több nagyszabású lépést tett annak érdekében, hogy levegye a lábáról a kriptovilágot. Példának okáért tavaly márciusban drukkereik legnagyobb örömére egy szurkolói token megjelenését adták hírül. A fociklub, sok más sportcsapattal egyetemben, ráeszmélt arra, hogy haladnia kell a legújabb innovációkkal a rajongói igények kielégítése okán. Ezzel nem csupán a szurkolók szimpátiáját nyerik el, de tekintélyüket is növelik a szakmai berkekben. Egy szó mint száz, a hasonló projektek minden érdekelt fél számára eredményesek.

Lehetőség a játékosokkal való találkozásra

Olyan ötleteket is fontolgatnak, amelyek lehetővé tennék a Manchester City drukkereinek számára, hogy ha csak virtuális formában is, de találkozhassanak kedvenceikkel. Emellett pedig kapcsolatba tudnának lépni más rajongókkal is, illetve olyan dolgokat vásárolni, amelyek a valóságban nem elérhetőek.

„Az egész koncepció lényege az, hogy a metaverzumon keresztül újjáalkothatunk mérkőzéseket és élőben közvetíthetjük azokat eddig soha nem látott nézőpontokból. A legjobb benne, hogy annyian vehetnek részt egy-egy meccsen ahányan csak szeretnének, ugyanis a virtuális mivoltából követezik, hogy korlátlan a jelenlévők száma”, nyilatkozta Nuria Tarre, a City Football Group marketingigazgatója.

Ha ez valóban így lesz és a foci a metaverzum szenzációjává válik, az merőben megváltoztathatja majd a közvetítéseket.