A Microsoft és a Vodafone együttműködik a generatív AI integrációban

A Microsoft és a Vodafone távközlési csoport generatív AI integrációkat biztosít a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatásával és a Copilottal.

A Microsoft és az egyesült királyságbeli Vodafone távközlési vállalat bejelentette új, 10 évre szóló stratégiai partnerségét, amely többek között a generatív mesterséges intelligencia (AI) képességek integrálását is magában foglalja.

Január 17-én a vállalatok nyilvánosságra hozták, hogy a Vodafone a következő 10 évben 1,5 milliárd dollárt fektet be a Microsofttal közösen fejlesztett felhő- és „ügyfélközpontú AI-szolgáltatásokba”, míg a Microsoft a Vodafone vezetékes és mobilkapcsolati szolgáltatásait fogja kihasználni.

Az üzlet generatív AI komponense a Vodafone ügyfélélményének átalakítását célozza a Microsoft generatív AI eszközeivel. A Microsoft Azure OpenAI szolgáltatását a Vodafone valamennyi ügyfélkapcsolati pontján bevezetik, beleértve a TOBi-t, a 13 szolgáltatási országban elérhető digitális asszisztenst is.

A partnerség egyik kulcsfontosságú eleme a generatív AI-ra való összpontosítás. A Vodafone a Microsoft generatív AI-jának minden ügyfélkapcsolati ponton való alkalmazását tervezi. Ezenkívül a Vodafone belső folyamatokhoz is használja majd a Copilot rendszert.

A távközlési óriáscég alkalmazottai is hozzáférhetnek majd a Microsoft Copilot nevű mesterséges intelligencia eszközéhez, mely révén „átalakíthatják a munkamódszereket, növelhetik a termelékenységet és javíthaják a digitális hatékonyságot”.

A partnerség elsősorban Európa és Afrika kis- és középvállalkozásainak egyedi digitális és pénzügyi szolgáltatási igényeit célozza meg. Satya Nadella, a Microsoft elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat örömmel alkalmazza a legújabb felhő- és mesterséges intelligencia technológiát, hogy segítsen javítani a Vodafone több százmillió ügyfelének ügyfélélményét Afrikában és Európában.

„Az AI új generációja hatalmas új lehetőségeket nyit meg minden szervezet és minden iparág számára világszerte”.

A Vodafone szerint az AI integrációk „elfogulatlan és etikus adatvédelmi és biztonsági irányelvekre” épülnek majd a felelős mesterséges intelligenciára létrehozott keretrendszerének megfelelően.

Mindez azt követően történt, hogy a Microsoft január 15-én elindította a Copilot pro változatát. A fizetős verzió havi 20 dollárba kerül majd az ügyfeleknek, és „üzleti szintű” funkciókat biztosít minden felhasználó számára, beleértve az egyéni generatív előképzési transzformátorokat (GPT) és a Microsoft Office integrációt.

Január 16-án Nadella felszólalt a svájci Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon, ahol a vállalatnak az OpenAI-val való partnerségét „no-brainer”-nek nevezte, valamint kifejtette, hogy a partnerség egészséges versenyt hoz a mesterséges intelligencia területén.