Megszűnik az offline Netflix a Windows appban

Annak ellenére, hogy Magyarországon a legtöbb előfizetővel rendelkező streaming szolgáltató a Netflix, a felhasználók közül talán kevesen tudják, hogy offline is nézhetőek a tartalmak. Vagyis nézhetőek voltak, de erre mindjárt kitérünk. Alapvetően az offline elérhetőség a Netflix applikáción keresztül működik, úgy számítógépen, mint mobil eszközön. Viszont most a Netflix bejelentette, hogy hamarosan megszüntetik az offline megtekintés lehetőségét a Microsoft Windows appján keresztül.

A Netflix szárnyal a piacon

El is kezdték értesíteni erről a Windowszon keresztül Netflixező felhasználókat. Fontos tehát kiemelni, hogy kizárólag a számítógépen, Windows appon keresztül fog megszűnni az offline tartalomfogyasztás a Netflixnél. A mobil eszközökön minden marad úgy, ahogy eddig. A felhasználóknak szóló értesítésben olyan új funkciókat is említettek egyébiránt, mint az élő eseményekhez való hozzáférés és a kompatibilitás a hirdetésekkel támogatott előfizetési csomagokkal. Egyes felhasználók viszont hasonló értesítést kaptak az offline megtekintés megszüntetésének említése nélkül, ami arra utal, hogy a Netflix a mostani lépését bizonyos régiókra vagy csomagokra korlátozhatja. A hónap elején a Netflix bejelentette, hogy reklámokkal támogatott előfizetési csomagjának már több mint 40 millió globális havi aktív felhasználója van, ami jelentős növekedés az előző évi ötmillióhoz képest. Eközben a Netflix lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy több játékot offline is játsszanak. Ezek közé tartozik a Minecraft, a Monument Valley 2, a Final Fantasy VI és a Super Hexagon.

Áprilisban a Netflix 9,37 milliárd dolláros első negyedéves bevételről számolt be, ami 14,8%-os növekedést jelentett az előző évhez képest. Ez jelentősen meghaladta az elemzői várakozásokat, hiszen alapvetően 9,275 milliárd dolláros bevételre készült a piac. Az 5,28 dolláros, egy részvényre jutó bevétel meghaladta a várt 4,51 dolláros szintet is. A Netflix 9,33 millió új előfizetővel (ez nettó szám) bővült az első negyedévben, így összesen 269,60 millió előfizetője van már. Az elemzők kiemelték, hogy a Netflix egyre bővülő felhasználói bázisa és a hatékonyan kialakított reklámozási stratégia elsőszámú célponttá teszi a céget a streaming világban a hirdetők számára. Nem meglepő tehát, hogy a Netflix részvényének árfolyama 64%-ot emelkedett az elmúlt 12 hónapban.