Megnézhetjük közelről a Nissan ikonikus autóit a metaverzumban

A Nissan Motor Co. március 7-én jelentette be egy új, történelem és biztonság témájú metaverzumos projektjének elindítását. Az “Antik autók & Biztonságos vezetés stúdió” elnevezésű új kiállítás a Nissan három legikonikusabb autóját mutatja be és kombinálja az élményt interaktív, biztonságra fókuszáló kiállítási tárgyakkal. A Nissan közleménye szerint a projekt a Nissan alapításának 90. évfordulóját ünnepli. A három ikonikus autó az adott kornak megfelelő környezetben kerül bemutatásra.

A Nissan metaverzumos kiállításának részletei

Az első autó a háromból a Silvia Q’s S12, amely világszerte a drift rajongói között lett igazán elismert. Miközben az autót nézegetjük a metaverzumban, tanulhatunk arról, hogy milyen hatással van a vezetőkre a gyalogosok által viselt ruhák színe. A második kiállított autó a Skyline 2000GTX-E, amely az egyik legismertebb tuningautó az autótörténelemben. Olyan tartalmakból ismerhetjük, mint a Gran Turismo videójátékok vagy a Fast and Furious filmek.

És miközben rácsodálkozunk erre a csodálatos gépre, tanulhatunk egy minijáték segítségével arról, hogyan érinti a multitasking a vezetés biztonságát.

Az utolsó kiállítási tárgy az 1950-es és 60-as évekbeli Egyesült Államokba kalauzolja a látogatókat egy “klasszikus amerikai étkezdére és autósmozira emlékeztető” környezetbe, ahol részt vehetnek egy gyakorlati kormánykezelési gyakorlaton. Mindhárom metaverzum élményt japán egyetemek kutatóival közösen fejlesztették ki. Ezek az új kiállítási tárgyak a Meta Quest headseten keresztül érhetőek el, ahol a Nissan korábbi élményei is megtekinthetők. Így köztük a vállalat első virtuális tesztvezetése, amely 2022-ben indult.

A Nissan 2023. decemberében a 90. évfordulója alkalmából négy meglévő metaverzumos világot is felfrissített. A vállalat frissítései az AR és VR hardveres megoldások fejlődésével párhuzamosan érkeznek. Az Apple első kevert valóságot használó headsetjének 2024. februárjában történt bevezetése új versenytársat adott az olyan cégek számára, mint a Meta és a Microsoft.