A TikTok vezérigazgatója beszólt, amiért a Facebook utánozza őket

  • 3
  •  
  •  

A legnagyobb internetes vállalatok esetleges túl nagy befolyásáról szóló kongresszusi meghallgatáson megfogalmazott észrevételek során, a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a Facebook-ot büszke amerikai vállalkozásként tálalta, aminek a jövőjét Kína fenyegeti. Válaszul a kínai anyavállalattal rendelkező TikTok vezérigazgatója azzal vádolta a Facebook-ot, hogy sikerének “hazafias” bemutatásával a TikTok-ot “ellenségként” állítja be. Mayer emellett ki is oktatta a közösségi média óriást, Reels nevű TikTok-utánzatával kapcsolatban.

Kriptovaluta kereskedési robotok megfizethető áron! Passzív jövedelem egy életre!

A TikTok vezérigazgatója, Kevin Mayer szerdai blogbejegyzésében azzal vádolta meg Mark Zuckerberg-et, hogy “rosszindulatú támadásokat” indított a nagy népszerűségnek örvendő videomegosztó alkalmazás ellen, amelyet “patriotizmusnak álcázott“. Mayer észrevétele néhány órával azelőtt érkezett, hogy Amerika legnagyobb internetes vállalatai – az Apple, az Amazon, a Facebook és a Google – vezérigazgatói a Kongresszus elé álltak volna, hogy aztán órákig faggassák őket többek között ártalmas vállalatpolitikájukkal kapcsolatban.

Zuckerberg a törvényhozóknak kedden este közzétett észrevételeiben a Facebook-ot mint egy tisztán amerikai vállalatot mutatja be, amelynek jövőjét a tekintélyelvű Kína fenyegeti. Szerdai üzenetében Mayer megpróbálta elterelni a figyelmet a TikTok Kínához fűződő kapcsolatairól, és ehelyett arra fókuszált, hogy a közösségi média szolgáltatóknak üdvözölniük kéne a versenyt, és több erőforrást kéne fordítaniuk az átláthatóságukra és felelősségvállalásukra.

KapcsolódóAz Amerikai Kongresszus egyik képviselője kiállt a bitcoin mellett a Twitter hacket követően

„Nem mi vagyunk az ellenség”

A TikTok lett a legújabb célpont, de nem mi vagyunk az ellenség” – írta Mayer. “A fogyasztók csak profitálhatnak az egészséges, sikeres platformok, mint például a TikTok növekedéséből, és továbbra is küzdünk annak érdekében, hogy az amerikai alkotók, felhasználók és márkák számára szórakoztató lehetőségeket biztosítsunk az elkövetkező években.

A szerdai nyilvános állásfoglalás az egyik első, amit Mayer tett, mióta júniusban a TikTok vezérigazgatójává nevezték ki. Mayer – aki évtizedekig az amerikai székhelyű Disney ügyvezető igazgatója volt – kinevezése volt a platform egyik legfontosabb erőfeszítése annak érdekében, hogy demonstrálja Kínától való távolságát, ami a kínai anyavállalat, a ByteDance miatt még így is megkérdőjelezhető.

Mióta a TikTok 2018-ban megjelent az Egyesült Államokban, és rendkívüli gyorsasággal egy több mint 80 milliós felhasználói bázist épített ki, sok kérdés merült fel a kínai kormány felhasználói adatokhoz való hozzáférésével és a tartalom moderálásával kapcsolatban. A Trump-adminisztráció nem rég ki is jelentette, hogy fontolgatják a TikTok betiltását a biztonsági aggályok miatt.

A TikTok bizonytalan jövője lehetőséget kínált a Szilícium-völgy nagy tech cégei számára, hogy a kínai anyavállalatú cég formátumához hasonló rövid videós platformmal jöjjenek ki. A Facebook például iszonyatos gyorsasággal fogott bele a fejlesztésbe és már várhatóan augusztus elején kijön egy új, TikTok-szerű formátummal az Instagramon belül, Reels néven.

Blogjában, Mayer kritizálta a Reelst, amit utánzatnak nevezett, és azt üzente a TikTok versenytársainak, hogy “hajrá“.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.