A Toyota terve nagyot szólhat, jönnek a hidrogénhajtású járművek

A Toyota nemrégiben bejelentette, hogy mostantól a hidrogénhajtású járművek gyártására fog összpontosítani, melyekből 2030-ra mintegy 200 ezer darabot kíván értékesíteni Európában és Kínában.

A japán autógyártó bemutatta a szilárdtest-akkumulátoros csomagját, mely kétségkívül ellopta a show-t – tekintettel arra, hogy a vállalat közvetlen bepillantást nyújtott a következő generációs modelljeibe. A legújabb terve azonban, mely a hidrogén-hajtású járművek tömeges értékesítését célozza, hatalmas áttörést jelenthet az autóipar számára.

Az autógyártó már régóta a hidrogén-üzemanyagcellák, mint a fosszilis üzemanyagok alternatívája mellett tette le a voksát. Az üzemanyagcellás járművek ugyanúgy villanymotort használnak, mint az elektromos autók, de az energiát egy üzemanyagkamrából nyerik, ahol a hidrogént tárolják.

Nem lesz könnyű menet, de beválhat a Toyota terve

Az eladások száma alapján a hidrogénhajtású járművek mindezidáig nem volt a vevők ínyére, az üzemanyagcellás Toyota Mirai 2014-es bevezetése óta ugyanis kevesebb, mint 22 ezer darabot értékesítettek. Az érdeklődés hiánya egyébként többek között a hidrogén drága ára és az kedvezőtlen infrastruktúrának tudható be. Az üzemanyagcellás járművek értékesítése érdekében a Toyota mostantól az európai és kínai piacokra összpontosít, ahol a hidrogén iránti kereslet és a hidrogéntermelés sokkal nagyobb, mint Japánban. A nagyobb volumenű értékesítéssel csaknem a felére csökkentheti a költségeit, közölte a vállalat.

Európa és az Egyesült Államok az évtized végére évi 25 millió tonna hidrogén leszállítását tervezi, míg Kína ennél jóval többet, 40 millió tonnát kíván előállítani. Japán azonban 2030-ra mindössze 3 millió tonna hidrogéntermelést tűzött ki célul.

A Toyota előrejelzései szerint az üzemanyagcellák teljes piacméretét 2030-ra 35 milliárd dollárra, más piaci becslések ennél jóval magasabbra, több mint 43 milliárd dollárra teszik.

Nagy fába vágja a fejszéjét az autógyártó, a technológia kifejlesztésében szerzett tudása azonban mindenképpen előnyt jelent számára:

„Lehet, hogy a 200 000 egy nagy szám… De hiszünk benne, és úgy gondoljuk, többre is képesek vagyunk” – tette hozzá Hiroki Nakajima, a Toyota technológiai igazgatója.