Az Elon Musk kutyájáról elnevezett mémcoin reklámja elárasztotta Londont

A Floki reklámkampányának fő célja, hogy növeljék a bizalmat a kriptovalutában. London után Amerikát és Ázsiát is célba veszik majd.

Elon Musk kutyájáról van elnevezve a Floki, de köze sincs amúgy a Tesla vezérhez

A londoni metrókon és buszokon utazó emberek méretes kriptó reklámokra kaphatták fel a fejüket a héten. A Floki Inu ($FLOKI) kriptovaluta ugyanis nagyszabású, már-már agresszív marketing kampányba kezdett, melynek első állomása az angol főváros volt.

A Floki mémcoin, mely nevét Elon Musk kutyájáról kapta, a „Missed Doge? Get Floki”? azaz „Lemaradtál a Doge-ről? Szerezd meg a Floki-t” kampánnyal szeretné legitimálni a kriptó megbízhatóságát a scam tokenek között. Ezen felül a mostani reklámkampány fő célja, hogy növelje „az átlag vásárló bizalmát” és népszerűsítse a kriptót egy szélesebb réteg körében, jelentette a The Financial Times.

A reklámok a londoni akcióval nem érnek majd véget. Következő lépésként Los Angelesben, Kínában, Oroszországban és Japánban is tervezik a folytatást.

És hogy honnan van ennyi pénz egy ekkora reklámkampány lefolytatására? Az új vásárlóktól. A Floki Inu ugyanis egy 4%-os extra díjat számol fel, amelyet kifejezetten reklám célokra használnak fel. Többek között ide tartozik az influenszerek beszervezése is és a Floki ökoszisztéma kiépítése. A 4%-ok pedig szépen össze is álltak egy jelenleg nagyjából 3,5 millió dollárt érő marketing büdzsévé, melyet két tárcán tárolnak a Flokisok.

A kriptovaluta, amely a Coinbase adatai szerint a nyár óta 1600%-os áremelkedést produkált, egyébként semmilyen kapcsolatban sincsen Elon Muskkal. Sem létrehozásában, sem a jelenleg zajló marketing kampányban nem vett részt a Tesla CEO-ja, és minden valószínűség szerint nem is rendelkezik a kriptovalutával. Néhány nappal ezelőtt Twitteren is ezt igazolta, amikor egy Flokis kérdésre válaszként csak annyit reagált, hogy BTC-t, ETH-t és DOGE-t vásárolt csak, mást nem.

Kérdéses, hogy az angol reklámhivatal vajon mennyire díjazza a reklámokat. Az Advertising Standards Authority (ASA) a befektetések reklámozására jóval szigorúbb szabályrendszert alakított ki. Azonban, mivel a kriptovaluták nem úgy szabályozottak, mint a tradicionális befektetési eszközök, ezek nem esnek a szigorúbb szabályok alá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.