Beszáll a sportkártya üzletbe az Amazon?

A legfrissebb hírek szerint az Amazon e-kereskedelmi óriás a közelmúltban befektetett egy Dibbs nevű, sportkártya kereskedési platformba. A Wax blokkláncra épülő platform lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy adják és vegyék a gyűjthető kártyákat vagy akár azok egy kis részét. 

Az Amazon belépett a digitális gyűjtemények piacára

A nem helyettesíthető tokenek (NFT) és a digitálisan gyűjthető tárgyak 2021-ben nagy lendületet kaptak. Úgy tűnik, mindenki szeretne egy darabot a milliárd dolláros iparágból. A közelmúltban jelentek meg a hírek arról, hogy az Amazon online piactér befektetett a Dibbs kereskedési platformba.

„Nagyon örülünk, hogy bejelenthetjük, hogy az Amazon a [Dibbs.io]-ba fektetett be” – írta a hivatalos Wax blokklánc Twitter-fiókja december 8-án. „A [Dibbs] egy valós idejű töredékes kártyapiac, amely Wax vIRL NFT-ket használja mögöttes technológiaként.”

A Dibbs kereskedési platformját 2020-ban alapították, és a platform lehetővé teszi a tagok számára, hogy gyűjthető és kereskedhető kártyát listázzanak és váltsanak át NFT-kké.

Bár azt nem hozták nyilvánosságra, hogy az Amazon befektetése mekkora összegű, azt tudni lehet, hogy a startup júliusban 16 millió dollárt gyűjtött be az Series A forrásgyűjtési körben. Az első körös befektetők között olyan sportolók szerepeltek, mint Chris Paul, Channing Frye, DeAndre Hopkins, Kevin Love, Kris Bryant és Skylar Diggins-Smith. Ezenkívül a júliusi befektetési kört a Foundry Group és a Tusk Venture Partners kockázati tőkealapok is támogatták.

A cég hivatalosan is bevezette a „Sell with Dibbs” nevű piacteret, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy eladják gyűjteményeiket. A Dibbs alapítója és vezérigazgatója, Evan Vandenberg elmondta, hogy az NFT-k és a digitális gyűjtemények általában hozzáférhetőbbé teszik a gyűjtők piacát.

“A gyűjtők piaca túl sokáig tele volt belépési korlátokkal, amelyek elérhetetlenné és méltánytalanná teszik ezt a szektort” – mondta Vandenberg egy múlt heti nyilatkozatában.

A Dibbs ügyvezetője hozzátette, a hagyományos tulajdonlásnak vannak korlátai, amelyeket a kialakuló metaverzum megszüntethet majd. A tulajdonjog és az identitás jövője szempontjából elengedhetetlen, hogy ezeket a gyűjteményeket, amelyek valóban az egyén online személyiségét képviselik, a digitális tartományba helyezzék át.

A frakcionált gyűjtemény lehet nagy üzlet lesz 2022-ben

A Dibbs vezérigazgatója azt is megjegyezte, hogy induló vállalkozása nem csak a kártyákra összpontosít.

“A sportkártyák csak egy dolog azok közül amiket csinálunk” – jegyezte meg Vandenberg. “Ez az ökoszisztéma sokkal nagyobb lehet, mint a sportkártyák.”

A Dibbs-koncepció mellett az NFT-k frakcionálása fontos tendenciává vált, amely exponenciális növekedést mutat. A frakcionált NFT-k olyan nem helyettesíthető tokenek, amik egy nagyobb digitális eszköz egy kisebb részét testesítik meg. Ilyen volt például amikor egy Picasso kép egy darabját lehetett megvásárolni.