Beszáll a sportkártya üzletbe az Amazon?

A legfrissebb hírek szerint az Amazon e-kereskedelmi óriás a közelmúltban befektetett egy Dibbs nevű, sportkártya kereskedési platformba. A Wax blokkláncra épülő platform lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy adják és vegyék a gyűjthető kártyákat vagy akár azok egy kis részét. 

Az Amazon belépett a digitális gyűjtemények piacára

A nem helyettesíthető tokenek (NFT) és a digitálisan gyűjthető tárgyak 2021-ben nagy lendületet kaptak. Úgy tűnik, mindenki szeretne egy darabot a milliárd dolláros iparágból. A közelmúltban jelentek meg a hírek arról, hogy az Amazon online piactér befektetett a Dibbs kereskedési platformba.

„Nagyon örülünk, hogy bejelenthetjük, hogy az Amazon a [Dibbs.io]-ba fektetett be” – írta a hivatalos Wax blokklánc Twitter-fiókja december 8-án. „A [Dibbs] egy valós idejű töredékes kártyapiac, amely Wax vIRL NFT-ket használja mögöttes technológiaként.”

A Dibbs kereskedési platformját 2020-ban alapították, és a platform lehetővé teszi a tagok számára, hogy gyűjthető és kereskedhető kártyát listázzanak és váltsanak át NFT-kké.

Bár azt nem hozták nyilvánosságra, hogy az Amazon befektetése mekkora összegű, azt tudni lehet, hogy a startup júliusban 16 millió dollárt gyűjtött be az Series A forrásgyűjtési körben. Az első körös befektetők között olyan sportolók szerepeltek, mint Chris Paul, Channing Frye, DeAndre Hopkins, Kevin Love, Kris Bryant és Skylar Diggins-Smith. Ezenkívül a júliusi befektetési kört a Foundry Group és a Tusk Venture Partners kockázati tőkealapok is támogatták.

A cég hivatalosan is bevezette a „Sell with Dibbs” nevű piacteret, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy eladják gyűjteményeiket. A Dibbs alapítója és vezérigazgatója, Evan Vandenberg elmondta, hogy az NFT-k és a digitális gyűjtemények általában hozzáférhetőbbé teszik a gyűjtők piacát.

„A gyűjtők piaca túl sokáig tele volt belépési korlátokkal, amelyek elérhetetlenné és méltánytalanná teszik ezt a szektort” – mondta Vandenberg egy múlt heti nyilatkozatában.

A Dibbs ügyvezetője hozzátette, a hagyományos tulajdonlásnak vannak korlátai, amelyeket a kialakuló metaverzum megszüntethet majd. A tulajdonjog és az identitás jövője szempontjából elengedhetetlen, hogy ezeket a gyűjteményeket, amelyek valóban az egyén online személyiségét képviselik, a digitális tartományba helyezzék át.

A frakcionált gyűjtemény lehet nagy üzlet lesz 2022-ben

A Dibbs vezérigazgatója azt is megjegyezte, hogy induló vállalkozása nem csak a kártyákra összpontosít.

„A sportkártyák csak egy dolog azok közül amiket csinálunk” – jegyezte meg Vandenberg. „Ez az ökoszisztéma sokkal nagyobb lehet, mint a sportkártyák.”

A Dibbs-koncepció mellett az NFT-k frakcionálása fontos tendenciává vált, amely exponenciális növekedést mutat. A frakcionált NFT-k olyan nem helyettesíthető tokenek, amik egy nagyobb digitális eszköz egy kisebb részét testesítik meg. Ilyen volt például amikor egy Picasso kép egy darabját lehetett megvásárolni.

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ