Egy ismeretlen bútorcég durván profitál az Ethereum teljesítményéből, ETH és ETH között van különbség

Ugye még néhány nappal ezelőtt írhattunk arról, hogy milyen hihetetlen ütemben emelkedik az Ethereum árfolyama. A második legnagyobb piaci kapitalizációval rendelkező kriptovaluta az év eleje óta 400%-os emelkedést produkált és volt olyan 1 hete, amikor a 4100 dollárt is bőven átlépte az ára. Azóta történt némi korrekció és a cikk írásakor már csak úgy 3500 dollár körül megy a kereskedés az ETH-val. A növekedésnek meglepő módon egy furcsaság miatt a kriptopiacon kívül is van hatása. Valószínűleg az Egyesült Államokon kívül még túl sokan nem hallottak az Ethan Allen nevű, egyedi bútorokat gyártó relatíve ismeretlen bútorcég vállalatáról.

Az Ethan Allen relatíve ismeretlen bútorcég hihetetlen szárnyalásának története

Viszont a vermonti cégnek pontosan ugyanaz a részvénykódja a Nasdaq tőzsdéjén, mint az Ethereum tickere vagy rövidítése. És ez ahhoz is vezetett, hogy elég sok olyan befektető volt, aki ETH részvényt vásárolt, miközben valójában ETH kriptovalutát szeretett volna vásárolni. Igen, lehet, hogy hihetetlennek tűnik, de nagyon sokan vásárolnak kriptovalutákat vagy más pénzügyi termékeket egyetlen cikk hatására, teljesen tapasztalatlanul. És egyébként a tévedések nem csak egyszer-egyszer fordulnak elő, mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy az Ethan Allen rendkívül komoly növekedést tudott produkálni árfolyamában az idei évben.

És ha benézünk egyik-másik részvénybefektetéssel foglalkozó fórumra, ott is teljes a zűrzavar. Ugyanis a legtöbben az #ETH hashtag alatt az Ethereumot értik. Viszont hiába jó a szövegkörnyezet, részvényes témákban az ETH nem az Ethereumot, hanem az Ethan Allent jelenti. Így aki egy részvényes fórumon olvasgat, az simán ráugorhat egy ETH részvényre és közben boldogan újságolja, hogy vett Ethereumot. De azok, akik tényleg Ethan Allenbe fektettek még korábban, most dörzsölhetik a markukat. Ugyanis az ETH részvény árfolyama az ötéves átlagához képest 50%-kal jobban teljesít. És a Bitcoin.com meg is jegyzi, hogy volt, aki szándékosan rá is játszott erre. Egy amerikai üdítőipari cég még 2017-ben nevezte át magát “Blokklánc Vállalattá”, és ennek eredményeként egyetlen nap alatt 200%-ot tudott emelkedni részvényeinek árfolyama. Mondjuk ez se mentette meg azt a céget. 2018-ban le is húzták a redőnyt és már nem is kereskednek részvényeikkel sem.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük