A gumicsere lett az új olajcsere?

A J.D. Power jelentése szerint gyorsabban kopik az elektromos autók gumija, mint a hagyományos meghajtásúé. A gumikopást több tényező befolyásolja, beleértve a tényt, hogy az e-járművek nehezebbek, ám beszédes adat az, hogy egyes tulajdonosok szerint a gyártók inkább eltitkolják, mintsem tudtunkra adnák, hogy milyen kiadásokkal kell majd számolnunk.

A tanulmány szerint az elektromos autók tulajdonosai jellemzően hasonló gyorsaságú gumikopással számolnak, mintha hagyományos járművet vásárolnának. Ez pedig rámutat a tényre, hogy előbb vásárolják meg az autókat, minthogy a részleteket is körüljárnák. Egyes autógyártók ajánlatai azonban hajlamosak elvakítani a vásárlókat, s vagy nem tudják, vagy pedig egyáltalán nem akarják megosztani az elektromos autók hátrányait.

Ashley Edgar, a J.D. Power alternatív mobilitásért felelős vezérigazgatója szerint a szóban forgó prolémával mind az autógyártóknak, mint a gumiabroncs-gyártóknak foglalkozniuk kellene. Úgy gondolja, hogy a vállalatoknak kötelességük lenne felvilágosítani a potenciális vásárlókat a teljesítménybeli különbségekről. A gumiabroncsok kopásának optimalizálása érdekében pedig együtt kellene működniük a gyártókkal, és arra törekedniük, hogy mindez ne menjen a teljesítmény rovására.

Ma már egyébként több gyártó, köztük a Michelin és a Goodyear is készít kifejezetten elektromosok autókra szánt gumikat. Ezen járművek ugyanis megigénylik azt, hogy a gumiabroncsok egyensúlyt teremtsenek az erő, a súly és a rugalmasság között anélkül, hogy a jármű hatótávolságát akadályoznák vagy túlzott zajt okoznának.

A gumicsere lett az új olajcsere az elektromos autók esetében

A CDK Global autókereskedő szoftvercég 2023 végén egyébként már közzétett egy tanulmányt az elektromos autók szervizigényéről, amelyben azt állította, hogy az ilyen járművek esetében „a gumiabroncsok cseréje lett az új olajcsere”. Sokaknak ugyanis már kevesebb mint 10 ezer kilométer után le kell cserélniük a gumikat. A szomorú igazság pedig, hogy a gumiabroncsok rendkívül drágák. Ha például a Goodyear ElectricDrive kínálatát nézzük, egy gumi darabja 201 dollárnál kezdődik.

Mindenesetre az nem vita kérdése, hogy az elektromos autóknak megvan a helyük a közlekedés jövőjében. Az iparágnak azonban még hosszú utat kell megtennie és a vásárlókat is fel kell világosítaniuk a járművek előnyeiről és hátrányairól annak érdekében, hogy a jövőben ez ne okozzon problémát egyik fél számára sem.