Hogyan lett a Top Gear műsorvezetője Anglia egyik legsikeresebb gazdálkodója

2015-ben egyetlen ütés tönkretette Jeremy Clarkson BBC-s karrierjét. A 350 millió nézővel rendelkező Top Gear sorozat ikonikus alakja egyik napról a másikra munkanélkülivé vált. Egészen addig, amíg az Amazon fel nem ajánlott neki 260 millió dollárt, hogy építse fel a legnagyobb sorozatát.

Íme a zseniálisan egyszerű műsoruk, ami mindent megváltoztatott:

De hogyan is jutott el eddig ez a hírhedt karakter, aki képes volt számtalan újítást bevinni a saját műsoraiba?

Nagy pofont osztott és kapott is egyből

Először is értsük meg a bukásának körülményeit. 2015 márciusában Clarkson megütötte a Top Gear egyik producerét a catering miatt. A BBC 13 év és 22 évad után kirúgta a műsorvezetőt. Így egyik napról a másikra veszítette el a műsorát, amit világsikerré épített, és 350 millió nézőt ért el vele.

De ez csak a kezdet volt…

Kirúgása ugyanis hatalmas nyilvános reakciót váltott ki a rajongói köréből. 1 millió rajongó írta alá a visszatérését követelő petíciót, David Cameron miniszterelnök pedig „hatalmas tehetségnek” nevezte őt. Mindez nem számított. A BBC-s karrierje véget ért.

De senki sem tudta volna megjósolni, hogy mi fog történni vele a következő időszakban.

Ahelyett, hogy régi állásáért harcolt volna, Clarkson újra feltalálta magát. Megszerezte az Amazon szerződését a „The Grand Tour” című műsorra az eredeti műsorvezetőtársaival. A TV show az Amazon legnézettebb műsora lett akkoriban.

De az igazi változás egy 1000 hektáros farmon kezdődött az angliai Cotswoldsban… 2021-ben debütált a „Clarkson farmja” az Amazon Prime-on. A TV show bemutatta a valódi küzdelmeit kezdő gazdaként. És ez nagyon viccesre sikeredett. A nézők látták, ahogy összetörte a traktorokat, és ahogy Kaleb, a farm vezetője leiskolázta őt.

Clarkson

Clarkson az autókból átült a traktorba is

Ez teljesen átalakította az imázsát is. Clarkson korábban maga volt a nagyképűség. De a TV showban könnyed, földhözragadt és sebezhető emberként ismerték meg őt a nézők. Ennek hatására új nézők kapcsolódtak be, és fedezték fel őt. Nem a mezőgazdasági ismeretekért, hanem magáért Clarksonért.

És akkor jött a zseniális lépés, Clarkson egy üzleti rendszert épített a tartalma köré.

A „The Diddly Squat Farm Shop” turisztikai hotspot lett. Mézet, olajat és mezőgazdasági terményeket árult, a termékek pedig megjelentek a műsorban, ami az egekbe szöktette a keresletet. Ezután jött a Hawkstone Sörfőzde. A farmján árpát termesztett, hogy sört készítsen, és a gazdasági épületeket kocsmává alakította át.

De Clarkson még nem fejezte be itt sem. A tanyasi élet inspirálta őt a „Diddly Squat” megírására. Az Egy év a farmon” című könyve is hamar siker lett. Mára több mint 6,3 millió könyvet adott el az Egyesült Királyságban – 62 millió dollárt termelve neki.

Az imázsa teljesen eltolódott az autókról a gazdálkodásra. És ahogy a hitelessége nőtt, valami elképesztő dolog történt. Az ő farmja lesz a házigazdája a Cereals 2026-nak – az egyik legjelentősebb brit mezőgazdasági rendezvénynek.

Ez az elismerés igencsak hallatlan egy olyan személy számára, aki még új a mezőgazdaságban. Így lett Clarkson egy bukott műsorvezetőből brit nemzeti kincs mindössze néhány év alatt.