Hogyan válhatnak a kriptovaluták a mindennapok részévé?

A kriptovaluták világában minden napra jut egy nagy szenzáció, ám a digitális valuták még mindig csak egy szűk felhasználói körben terjedtek el.

Mi kell ahhoz, hogy egy termék vagy szolgáltatás igazán nagy durranás legyen? Elsősorban olyan értéket kell nyújtani, ami vonzóvá teszi a felhasználók számára. Ez lehet egy megoldás egy régóta fennálló mindennapos problémára, vagy egy olyan termék, ami valamilyen módon megkönnyíti a felhasználó életét. A pénzügyi szolgáltatások terén mindkettőre jó példa a Robinhood esete.

Korábban ha magánemberként valaki részvényekbe akarta fektetni a pénzét, akkor azt elsősorban egy brókeren keresztül tehette meg. Egyes bankokon keresztül is volt lehetőség erre, ám az általuk használt rendszerek egyszerűen túl elavultak és bonyolultak voltak egy átlagos felhasználó számára.

Erre a helyzetre nyújt megoldást a Robinhood. A platform segítségével bárki bármikor saját maga kezelheti a befektetéseit egyszerűen és gyorsan. Nem is csoda, hogy a felhasználóinak száma a kezdeti 0.5 millióról 2022 második negyedévére már 22,9 millióra nőtt.

A blokklánc még nem mindenkié

A blokklánc technológia és a digitális valuták mind hatalmas fejlődést indítottak el az informatika területén. Ám hiába az újítás, ha azt széles körben nem lehet a hétköznapokban hasznosítani. A kriptóval történő fizetés elsőként biztosította a magánemberek közötti tranzakciók nyomon követhetőségét és átláthatóságát egy független rendszeren keresztül. Ám ehhez a rendszerhez még csak kevesen férnek hozzá. Azok akiknek pedig adott a lehetőség nem biztos, hogy képesek is élni azzal megfelelő technikai tudás hiányában. Így a kriptovaluták széles körű adaptációja még továbbra is várat magára.

Az első fecskék

A blokklánc alapú technológiák mindennapos felhasználási lehetőségei most még eléggé gyerekcipőben járnak. A nagy médiafelhajtás és hájp mögött sokszor nincs vagy kevés a mögöttes tartalom. Sőt, rosszabb esetben csalók várják a bepalizható felhasználókat.

Az ICO-k óriási lehetőséget jelentettek a korai befektetőknek, ám a legtöbb esetben nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A többségről idővel kiderült, hogy csak jól marketingelt átverések voltak, míg mások a hibás felépítés vagy a rossz stratégia miatt rövidesen eltűntek a süllyesztőben.

Az NFT-k körüli őrület is kezd lecsengeni, ahogy a vevők rájönnek, hogy a tokenek szépek és jók, de gyakorlati hasznuk már annál kevesebb. Egyedül a művészek örülhetnek, hiszen az NFT-k révén végre kiszabadulhatnak a galériák és műkritikusok fogságából, és saját maguk ügynökévé válhatnak.

Kriptók és a mezei felhasználók

Ahhoz, hogy a kriptovaluták tényleg a tömegek fizetőeszközévé váljanak még hosszú az út. A jó marketing mellett (nem véletlen, hogy egyre több kriptós cég költ híres sport csapatokkal szponzori szerződést) elengedhetetlen az oktatás is. Ám igazán nagyot az a cég tud majd szakítani, ami képes lesz egy tényleg felhasználóbarát termékkel előállni, ami valós értéket nyújt majd. Ehhez persze kell majd egy egyszerűen kezelhető, gyors felület, ahol egy átlagos technológiai jártasságú user is könnyedén feltalálja magát.