Kezdő játékfejlesztők is tokenizálhatják terméküket az Ethereumon

Egy új kezdeményezésnek köszönhetően sokkal egyszerűbb lesz a blokkláncon történő játékok és kreatív projektek fejlesztése.

A mai nap az Enjin nevű blokklánc startup, az Ethereum mainnetjén elindította az első játék és digitális gyűjthető tárgyak fejlesztésére szolgáló platformját.

Az olyan cégek, mint az Enjin is, úgy vélik, hogy a blokkláncot nemcsak pénzátutalásra kellene használni, hanem más célokra is, amelyek közé a szórakoztatóipar bele tartozik. Az olyan termékek, mint például a videojátékok, a digitális művészet és akár a mémek készítése is könnyen tokenizálhatóak és gyors pénzkereseti forrásokká válhatnak a blokklánc technológiának köszönhetően.

Az ilyen típusú ökoszisztéma esetében egy egyedi, kereskedésre alkalmas blokklánc eszköz, úgynevezett nem helyettesíthető token használható. Sok digitális tokennel és valutával ellentétben a nem helyettesíthető token a digitális gyűjtés egyik formája. A nem helyettesíthető azt jelenti, hogy nem cserélhető el, mivel egyedi információkat, azaz metaadatokat hordoz.

Az Enjin ötletének lényege az, hogy egy olyan egyszerűsített felületet biztosít a felhasználók számára, ahol a fejlesztők különböző játékokat készíthetnek és hozhatnak forgalomba, anélkül, hogy a kódolás mesterei lennének és ismernék a blokklánc infrastruktúra minden apró részletét.

A platformon a felhasználók helyettesíthető és nem helyettesíthető tokeneket hozhatnak létre. Ezenkívül pedig testre szabhatják az ellátási modelljüket, az átutalási díjakat és még sok más egyéb paramétert.

A játék- és más termékfejlesztők az Enjin által üzemeltetett felületen blokklánc alapú közösségi finanszírozási modellt is használhatnak a fejlesztésekhez szükséges tőkebevonáshoz. A befektetőknek mind digitális valutákat, mind pedig játékon belüli eszközöket is kínálhatnak, amelyeket azok később felhasználhatnak vagy elcserélhetnek.

A blokklánc népszerűsítése

A digitális gyűjthető elemek és a blokklánc alapú játék ökoszisztémák egyre népszerűbbek. Fejlesztésük pedig egyre jövedelmezőbb, ugyanis még kezdő vállalkozások és magánszemélyek is hamar bevételhez juthatnak.

A blokklánc alapú játékfejlesztés már olyan óriási cégeket is elcsábított, mint a Microsoft, a Formula 1 és az Atari, ami az ikonikus Tetris és Pac Man videojátékok fejlesztője.

Tavaly az Ethereum társalapítója, Vitalik Buterin azzal érvelt, hogy a videojátékok és a szerencsejátékok területe nagymértékben elősegítheti a blokklánc elfogadottságát és használatának elterjedését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük