Kiképzések, csaták, fegyverek: készülőben a hadseregek metaverzuma

Az amerikai hadsereg már évek óta dolgozik azon, hogy a katonai hadműveleteket a metaverzumba integrálja, ahol a csatákat valósághűen lehet megvívni. A katonai metaverzum különböző kiképzésekre, kísérletezésre és küldetésekre fog összpontosítani úgy, hogy az a valóság alaposan megtervezett, digitális mása lesz. A Bohemia Interactive Simulations (BISim) a katonai metaverzum fejlesztésére összpontosít, és együtt dolgozik mind az amerikai, mind a brit haderővel a terepadatok megtervezésében. Ez előbbi ráadásul létrehozta a STE Cross-Functional Team-et is, hogy egy realisztikus színteret dolgozzon ki a szimulációk magasabb szintre emelésének érdekében. A vállalat minőségbiztosítási vezetője, Pete Morrison most elárulta, a hadsereg hogyan használja a modellt a valós élet reprezentációjaként.

A hadseregek különböző típusú szimulátorokat használnak, melyeket már évtizedek óta integrálták a fegyveres kiképzéshez. Összekapcsolhatunk például egy repülésszimulátort egy légi irányítóval, hogy az operátorok együtt gyakorolhassák a közös munkát. Az ilyen típusú integrációk tehát már mindennapossá váltak, azok használata azonban rendkívül költséges és időigényes. Ráadásul, mivel minden szimuláció saját formátumot használ a terepadatok leírására, így ez kihívást jelent a tökéletes pályák kialakításában.

A katonai metaverzum a valóság kiköpött mása lesz

Morrison elmondása szerint a katonai metaverzum jóval nagyobb méretarányt és hatékonyságot biztosít. Így nem véletlen, hogy az amerikai hadsereg komoly összegeket fektet be a digitális programok, mint például a szóban forgó STE kidolgozásába. A program reménység szerint felváltja majd az amerikai hadsereg korábbi szimulációs eszközeit, és a jövőben bármely integráció képes lesz csatlakozni a katonai metaperspektívához a kiképzések lebonyolítására. Azt ugyanis már régóta felismerték, hogy a haderőnek a Föld digitális ikertestvérére van szüksége, amely a valós világ paramétereivel rendelkezik.

Amennyiben az amerikai hadsereg STE programja sikerrel jár, ők lesznek az elsők, akik egyértelműen bebizonyítják, hogy a metaverzum nem pusztán tudományos fantasztikum vagy a nagy technológiai cégek marketingje. A jelenlegi elképzeléseket azonban egyelőre még nagyban befolyásolja a vállalati óriások, többek között a Meta koncepciója is, mely a saját technológiája felé kívánja terelni a digitális világba látogatókat. (A Meta tulajdonában áll például az Oculus csodaszemüveg is, melyet igyekszik saját ökoszisztémájába integrálni.) Morrison viszont figyelmeztetett, hogy míg egyes metaverzumok a valóságot fogják reprezentálni, addig a legtöbb digitális elképzelés sokkal inkább egy fiktív világot tár majd a virtuális valóság hívei elé.