A kriptotőzsdék büntetlenül delistázhatnak tokeneket anélkül, hogy értesítenék arról a felhasználóikat?

Egy olvasónk azzal az esettel keresett meg minket a napokban, hogy egy nagyon kellemetlen helyzetbe került a Bitget kriptotőzsde működése miatt. Május 2-án ugyanis a tőzsde mindenfajta előzetes értesítés nélkül befagyasztotta a Vib token kereskedését, majd pár napra rá delistázta azt és nem tudott időben megszabadulni attól.

Hogyan kommunikált erről a tőzsde?

Először azt írta a kriptotőzsde, hogy a tokenhez kapcsolódó szolgáltatások karbantartás alatt felfüggesztésre kerültek, de utána újraindítják azokat. Csakhogy teljesen az ellenkezője történt. A Bitget május 10-én törölte a tokent, így a kereskedők pénze az eszközökben benn maradt a platformon.

Az olvasónk többször is felvette a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, de érdemi információt nem kapott. A chatbot minden egyes esetben ugyanazt az információt közölte, hogy karbantartás elvégzése után újraindítják a token kereskedését.

Ezekután a Trustpilot-on is jelezte az esetet a kereskedő. A Bitget ügyfélszolgálata ott is válaszolt neki ugyanazzal a szöveggel, hogy a karbantartás után újraindítják a kereskedést.

Nem ez volt az első ilyen eset

Sajnos nem ez volt az első ilyen eset az elmúlt évekből. Nagyon sok kriptotőzsde rosszul kezeli a token delistázásokat, és nem kommunikálnak erről a felhasználóinak. A Reddit tele van ilyen panaszokkal.

2023 júniusában egy Kucoin felhasználó a Phoenix (PHX) tokenje miatt került bajba. Kivezették a tokent a platformról, és a felhasználó nem tudta kiutalni saját magának.

Egy másik felhasználó 40,000 XHV tokent vesztett körülbelül 40 ezer dollár értékben, amikor a KuCoin megszüntette a XHV token kereskedését előzetes értesítés nélkül.

monero

Egy Reddit felhasználó a Gate.io platformon történt esetet írta le, amikor a Monero kereskedését szüntették meg bármiféle előzetes tájékoztatás nélkül.

2023 vége felé pedig többen is arról panaszkodtak, hogy a Bitmart törölt több több kisebb volumenű tokent, ők viszont semmilyen értesítést nem kaptak erről, ami miatt elvesztették eszközeiket.

Ezek az esetek így egy aggasztó mintát mutatnak, ahol a tőzsdék bármiféle értesítés (e-mail, SMS) nélkül törlik a tokeneket, befagyasztják vagy letiltják a kifizetéseket, mielőtt a felhasználók tudomást szereznének róla.

Sok esetben pedig azzal védik magukat, hogy a közvetlen felhasználói figyelmeztetés helyett a weboldalon vagy a közösségi médiában közzétett bejegyzésekben ők közzétették a terveiket.

A kereskedők és befektetők számára azonban ez nem mentség. Ezek az esetek is jól példázzák, hogy a kriptotőzsdék felhasználóinak is rendszeresen ellenőrizne kell portfóliójukat a platformokon. Javasoljuk, hogy a kis kapitalizációjú vagy kétes hátterű tokeneket, amelyekkel nem kereskednek, proaktívan tegyék át a saját kriptotárcájukba.

Ezek mellett pedig kerüljék el, hogy jelentős állományokat hagyjanak olyan platformokon, amelyek rossz kommunikációs gyakorlatot folytatnak.

Hogyan végződött az olvasónk története?

A pórult jár Bitget felhasználó története sajnos nem lett mesébe illő. Hosszas levelezgetés és automatikus üzenetek után végül érdemben is válaszolt a tőzsde. Az üzenetük az volt, hogy nem hajlandók kártalanítani őt. A felhasználó ezek után már csak futhat a tokenjei után…