Leáldozott a PayPal-nak? Sok cég pártolhat el a hagyományos fizetési felületektől

Néhány év múlva az e-kereskedelemben minden második tranzakciót a blokkláncon fogunk lebonyolítani. Bár sokan kételkednek ebben, elég ha arra gondolunk, hogy néhány évtizeddel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy készpénz helyett plasztikkártyákkal fizessünk, ma viszont a fizetési tranzakciók többségét bank-vagy hitelkártyával végezzük.

Kétségtelen, hogy a Web3 drasztikusan át fogja alakítani az e-kereskedelem működését. A kriptovaluta fizetések használata az e-kereskedelmi üzletekben ugyanolyan általános lesz, mint a PayPal, a Visa vagy a Mastercard elfogadása. Azok az üzletek, amelyek nem igazítják át e-kereskedelmi platformjaikat a kriptovaluták elfogadására, hamarosan az üzletből is kiszorulnak.

A blokkláncnak, a decentralizált pénzügyeknek (DeFi), a mesterséges intelligenciának és a gépi tanulásnak köszönhetően az új, intelligens algoritmusok már képesek arra, hogy kiváló, felhasználóbarát élményt nyújtsanak. Ráadásul a Web3 sokkal befogadóbb lesz, mint a Web2 korábbi változatai. A Web3 decentralizált jellege tökéletes terepet teremt a gyors és átlátható információáramláshoz, amelyet központi szerv nem blokkolhat.

Emellett a Web3 megszünteti az olyan közvetítőket, mint a Facebook, amelyek jutalékot csípnek le a felhasználók pénzéből (és személyes adataiból), amikor online vásárolnak valamit. Ugyanakkor tranzakcióink minden részlete nyilvános. Az online tranzakciók biztonsága és kényelme növelni fogja az e-kereskedelmi tranzakciók volumenét, és arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy karolják fel a kriptovaluta fizetéseket.

Ahogy egyre több vállalkozás tér át a Web2-ről a Web3-ra, sok kereskedő és vásárló próbálja ki a kriptofizetési megoldásokat.

A Web2-ben a legtöbb online fizetési platform, mint például a PayPal és a Stripe 4% körüli tranzakciós díjat számít fel. Ez természetesen arra kényszeríti a vállalkozásokat, hogy árat emeljenek. A kriptofizetések nem csak súrlódásmentesek, de fizetési módként is egyre nagyobb teret nyernek. A stabilcoinokkal ma már nem kell aggódniuk az embereknek a fiatra való átváltás és a bankszámlájukra történő pénzfelvétellel járó gondok miatt.

A blokklánc ereje a régi és új üzleti modellekben

A blokklánc bevezetése az e-kereskedelemben egy hosszú és érdekes folyamat. Később viszont elképesztő előnyökkel jár a technológia használata. A vásárlók nyomon követhetik a megrendeléseik alakulását, és minden egyes árucikket visszakövethetnek a származási helyéig. Ezzel egyidejűleg az ellátási lánc szereplői nyomon követhetik a készletszinteket és a szállítmányokat, illetve megfelelő intézkedéseket hozhatnak a problémák megoldására és a csalások felderítésére. A blokklánc révén az összes csomag könnyen nyomon követhető, miközben a vásárló magánéletét is védi.

Emellett a blokklánc segítségével létrehozható egy megbízható ügyfelek és beszállítók globális listája is, amit az Unstoppable Domains a Web3 személyazonosság-ellenőrzésével tesz. Egy ilyen lista segít a tényleges csalások felderítésében.

Új szabályozási környezet

A Web3 megjelenése az e-kereskedelemben megváltoztatja a személyes adatokkal kapcsolatos megfelelési követelményeket, beleértve az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletét, és olyan fontos kérdéseket vet fel, mint a személyazonosság hitelesítése a személyes, érzékeny információk felfedése nélkül.

Egyre több vállalkozásnak kellene megfontolnia, hogy csatlakozzon a Web3-hoz. Elvégre az e-kereskedelemben növelhetik átláthatóságukat, hírnevüket és költséggazdálkodásukat, hogy a digitális adatok biztonságos és szabad, határokon átnyúló mozgatása mellett is az élvonalban maradhassanak. Ehhez egyértelmű szabályozást kell kidolgozni, amely támogatja a blokklánc technológia szélesebb körű alkalmazását ezen a téren.

Azonban a vállalatokra egy komoly feladat hárul: a legújabb biztonsági megoldásokkal kell felszerelkezniük, hogy ne váljanak a kiberbűnözők célpontjává. A közelmúltban előfordult kiberbűncselekmények során a hackerek pénzeszközöket, valamint az ügyfelek személyes adatait is ellopták, ami elkerülhetetlenül egy adott cég hírnevének romlásához vezet.