Még a metaverzumban sem minden oké, itt az első hajléktalan

Egy francia nonprofit szervezet bemutatta Willt, a metaverzum első hajléktalanját.

A hajléktalanok kilátástalan helyzetére való figyelemfelkeltésként egy francia nonprofit szervezet kampányt indított TBWA-Paris néven.

A reklámkampány célja az, hogy a virtuális világban is bemutassák a valós világ borzalmait. A hajléktalanság minden országban nagy probléma, amellyel igenis foglalkozni kell. Soha nem lehet tudni, hogy ki mikor kerül ilyen kilátástalan helyzetbe, ezért a francia szervezet a metaverzumon keresztül próbálja erre felhívni a figyelmet.

Sokan a virtuális világba menekülnek a valóságtól, hogy elfelejtkezzenek a társadalomban dúló gondokról. De attól még, hogy homokba dugják a fejüket, a probléma nem oldódik meg.

A mostani kezdeményezés főszereplője Will, egy virtuális hajléktalan, aki a metaverzumban bolyong, és egy 60 másodperces üzenetben az mondja a nyilvánosságnak:

„A nevem Will. Én vagyok az első hajléktalan a metaverzumban. Azért létezem, hogy emlékeztessem Önöket, hogy több mint 300 000 hajléktalan ember él a legbizonytalanabb körülmények között, mindenféle társadalmi kötődés nélkül. Egyetért azzal, hogy mielőtt a virtuális világba fektetnénk be, először a valós világunkról kellene gondoskodnunk? És segíteni azoknak az embereknek, akik elszigetelődtek?”

A videó gyakorlatilag arra emlékeztet minket, hogy a valóság kezd kicsúszni a kezeink közül.

A figura arról is beszél, hogy mennyire abszurd dolog 650 000 dollárt költeni egy pixelekből készült jachtra, vagy dollármilliókat olyan luxusvillákra, amelyek a valóságban nem is léteznek.

A blokklánc segít felhívni a figyelmet a fontos társadalmi problémákra

Nem ez az első alkalom, hogy a blokklánc technológiát arra használják, hogy felhívják az emberek figyelmét fontos társadalmi kérdésekre.

A technológiában rejlő lehetőségeken túlmenően a növekvő közösség is sokat segít egy-egy kezdeményezésen.

A dubaji blokklánc eseményen például egy 6 éves kislány, Lily mutatta be NFT-kollekcióját. A projekt célja, hogy innovatív módon növelje a nők szerepvállalását.

Egy másik fontos projekt a Numus, egy olyan vállalaté, amely az Amazonas esőerdő egy részét NFT által képviselt földterületekre osztotta fel. Az ezek eladásából származó bevételt bolygónk „zöld tüdejének” védelmére és megőrzésére szánják.

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ