Még a metaverzumban sem minden oké, itt az első hajléktalan

Egy francia nonprofit szervezet bemutatta Willt, a metaverzum első hajléktalanját.

A hajléktalanok kilátástalan helyzetére való figyelemfelkeltésként egy francia nonprofit szervezet kampányt indított TBWA-Paris néven.

A reklámkampány célja az, hogy a virtuális világban is bemutassák a valós világ borzalmait. A hajléktalanság minden országban nagy probléma, amellyel igenis foglalkozni kell. Soha nem lehet tudni, hogy ki mikor kerül ilyen kilátástalan helyzetbe, ezért a francia szervezet a metaverzumon keresztül próbálja erre felhívni a figyelmet.

Sokan a virtuális világba menekülnek a valóságtól, hogy elfelejtkezzenek a társadalomban dúló gondokról. De attól még, hogy homokba dugják a fejüket, a probléma nem oldódik meg.

A mostani kezdeményezés főszereplője Will, egy virtuális hajléktalan, aki a metaverzumban bolyong, és egy 60 másodperces üzenetben az mondja a nyilvánosságnak:

“A nevem Will. Én vagyok az első hajléktalan a metaverzumban. Azért létezem, hogy emlékeztessem Önöket, hogy több mint 300 000 hajléktalan ember él a legbizonytalanabb körülmények között, mindenféle társadalmi kötődés nélkül. Egyetért azzal, hogy mielőtt a virtuális világba fektetnénk be, először a valós világunkról kellene gondoskodnunk? És segíteni azoknak az embereknek, akik elszigetelődtek?”

A videó gyakorlatilag arra emlékeztet minket, hogy a valóság kezd kicsúszni a kezeink közül.

A figura arról is beszél, hogy mennyire abszurd dolog 650 000 dollárt költeni egy pixelekből készült jachtra, vagy dollármilliókat olyan luxusvillákra, amelyek a valóságban nem is léteznek.

A blokklánc segít felhívni a figyelmet a fontos társadalmi problémákra

Nem ez az első alkalom, hogy a blokklánc technológiát arra használják, hogy felhívják az emberek figyelmét fontos társadalmi kérdésekre.

A technológiában rejlő lehetőségeken túlmenően a növekvő közösség is sokat segít egy-egy kezdeményezésen.

A dubaji blokklánc eseményen például egy 6 éves kislány, Lily mutatta be NFT-kollekcióját. A projekt célja, hogy innovatív módon növelje a nők szerepvállalását.

Egy másik fontos projekt a Numus, egy olyan vállalaté, amely az Amazonas esőerdő egy részét NFT által képviselt földterületekre osztotta fel. Az ezek eladásából származó bevételt bolygónk “zöld tüdejének” védelmére és megőrzésére szánják.