Nem matek, nem történelem – a jövő tantárgya a Bitcoin lehet az érettségin

Igen, léteznek olyan országok, ahol a Bitcoin és a kriptovaluták már a középiskolai tananyag részét képezik.
Két kiemelkedő példa erre El Salvador és Olaszország, ahol a diákok hivatalos keretek között tanulhatnak a digitális pénzügyekről.
Bitcoin tanulmányok a középiskolában
El Salvadorban a kormány 2024-től kezdődően bevezette a Bitcoin-oktatást az állami iskolákban. A „Mi Primer Bitcoin” nevű civil szervezet együttműködésben a Oktatási Minisztériummal olyan tananyagot dolgozott ki, amely a Bitcoin történetétől kezdve a pénztárcák használatán át a bányászatig számos témát lefed. A program célja, hogy a diákok gyakorlati ismereteket szerezzenek a Bitcoin működéséről és használatáról.
Olaszországban a BitPolito nevű egyetemi csoport indította el a „BitGeneration” programot, amely a középiskolai tanulók számára kínál Bitcoin-oktatást. A program részeként a diákok megismerkednek a Bitcoin technikai aspektusaival. Ide értve a pénztárcák létrehozását, a teljes csomópontok kezelését és a bányászat alapjait. Ez az oktatás a PCTO (Pathways for Transversal Skills and Orientation) nevű országos program részeként valósul meg, amely kötelező munkaalapú tanulást ír elő az olasz diákok számára.
Tágítja a diákok látókörét
Ez az oktatási kezdeményezés nemcsak a pénzügyi ismereteket bővíti, hanem a diákok kritikus gondolkodását is fejleszti. A Bitcoin megértése ugyanis messze túlmutat magán a kriptovalután – kapcsolódik a közgazdaságtanhoz, a technológiához, a történelemhez és a politikához is. Az olyan fogalmak, mint a decentralizáció, az infláció elleni védekezés vagy a digitális tulajdonjog, olyan aktuális kérdéseket vetnek fel, amelyek a jövő generációjának gondolkodását és döntéshozatalát is befolyásolják majd. Nem véletlen, hogy egyre több országban merül fel az igény arra, hogy a pénzügyi jövő alapismereteit már fiatal korban elkezdjék tanítani.