Öt tipp azoknak, akik blokkláncstartupot alapítanának

Minden jel arra utal, hogy a blokkláncágazat 2020-ra egy 60 milliárd dolláros üzletté növi ki magát. Nagyobb vállalkozások esetében már-már alapvető, hogy rendelkezzenek a technológia felhasználására irányuló tervekkel.

Elindulnál, de nem tudod hogyan állj neki? Diverzifikálnál, új kocsira gyűjtesz vagy csak a lakáshitelt kell ledolgoznod? A kriptodevizák 10 év alatt a világ legforróbb befektetési eszközeivé váltak. A CoinCash magyar kriptodeviza váltó segít elindulni.

Alábbi cikkünkben összefoglaljuk, mely öt fontos dolognak kell ismeretében lenni, ha bárki is blokkláncstartupot szeretne indítani.

Egyre érik a piac

A kriptorali magaslatán mindenki – Paris Hiltontól a venezuelai kormányig – saját ICO-t akart promotálni vagy létrehozni. Még az olyan viccnek szánt tokenkibocsátások is, mint a Useless Ethereum Token állítólag 200.000 dollárt kapart össze. Azok a napok azonban már elmúltak.

A kriptotél lehetőséget adott a kriptoszektornak, hogy egy lépést hátráljon, és közben tovább érlelődjön. Egy ilyen piacon csak az olyan a blokklánccégek vonzzák a befektetőket, amelyek szilárd üzleti és tokenfelhasználási tervekkel rendelkeznek.

  1. Gondolkozz el azon, vajon tényleg szükséged van-e a blokkláncra, illetve, hogy a projektedet nem lehetne-e hatékonyabban megvalósítani a hagyományos adatbázisokkal. A legfontosabb megfontolás ebben az esetben, hogy a felhasználók közötti bizalom-e a fő indok. Azokon a területeken, ahol a megváltoztathatatlan, időbélyeggel ellátott feljegyzések minden résztvevő számára fontosak – mint az ellátásilánc-menedzsment vagy a jogi adattárolás esetében – a blokklánc hasznos lehet. Ha egy szervezeten belüli rendszert szeretnél létrehozni, egy hagyományos adatbázis egyértelműen jobb megoldás.
  2. Legyen megfelelő értékajánlatod. Gondolj arra, hogy az embereket nem érdekli annyira a blokklánc-technológia, mint téged. Számos blokkláncstartup esik bele abba a csapdába, hogy míg a technológiára összpontosítanak, megfeledkeznek a fogyasztóikról. Egy jó értékajánlatnak tisztán képviselnie kell a célpiacodat, valamint hogy a terméked miben segít majd nekik.
  3. Készíts ütemtervet a projekt végrehajtásáról. Nagyot álmodni sosem árt, de gondolkodj el azon, vajon szükséged lesz-e nagy ügyfélbázisra, hogy a platformod hasznos legyen. Ha ez így van, nyomós indokra lesz szükséged, hogy a korai felhasználók is belépjenek. Lehet, hogy az üzleti modelledet is módosítanod kell majd, amíg kis felhasználói bázissal rendelkezel, hogy ösztönözd a felhasználókat.
  4. Gondold át, vajon hasznossági tokenre, vagy értékpapírtokenre lesz-e szükséged. A hasznossági token szerves részét kell hogy képezze a platformodnak. Ne próbáld meg beleerőszakolni a hasznossági tokent egy előre megfogalmazott üzleti tervbe: ha csak a tőkét szeretnéd növelni, inkább bocsáss ki egy értékpapírtokent.
  5. Egyszerűsítsd le tokenfelhasználási terveidet. A spekulatív buborék már a múlté. A befektetők csak olyan ICO-kba vagy STO-kba fognak fektetni, amelyek egyértelműen egy hasznos digitális szolgáltatáshoz vagy mögöttes eszközhöz kapcsolódnak. Tömören: a fehér könyvednek egyszerűnek, egyértelműnek és határozottnak kell lennie – már ami a token és a mögöttes érték közötti kapcsolatot illeti.


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.