A Pinterest vizuális felfedezésre invitál, miközben százmilliókat keres

A Pinterest egy 2010-ben alapított technológiai vállalat, amelyet arra terveztek, hogy a felhasználók számára inspirációt kínáljon különböző érdeklődési területeken. A lakberendezéssel, divattal, főzéssel és utazással kapcsolatos blog mára már több milliárd dolláros vállalattá nőtte ki magát, a részvényesek pedig százmillió dollárokat keresnek a kíváncsi felhasználókból.

A vállalat legutóbbi negyedéves jelentése szerint 740 millió dolláros bevételt termeltek mindamellett, hogy a globális felhasználói bázis hónapról hónapra új csúcsokat dönt. A Pinterest a digitális reklámiparban egyre csak fokozódó verseny ellenére áll helyet a legnagyobb brandekkel szemben.

A Pinterest küldetése

A közel 15 éves San Francisco-i tech-vállalat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy felfedezzék és megosszák ötleteiket a napi tevékenységektől kezdve a hobbikon át a projektekig és eseményekig. A több mint félmilliárd globális felhasználóval rendelkező oldal felhasználói fotógyűjteményeket kínál tematikus elrendezésben, algoritmusa pedig személyre szabja a felhasználók hírfolyamait.

A Pinterest 2023 áprilisában partnerséget kötött az Amazonnal azzal a céllal, hogy a harmadik felek hirdetési keresletét kiterjessze platformjára. Ezzel el is érkeztünk a vállalat bevételszerző csatornájához, a hirdetésekhez, ugyanis a cég teljes bevétele a felhasználók hírfolyamában elhelyezett hirdetésekből származik. Ezt emelte az Amazon magasabb szintre azáltal, hogy fokozza a hirdetők teljesítményét és termékek széles skáláját kapcsolja össze a Pinterest-felhasználók igényeivel.

A digitális reklámipar kemény verseny

Annak ellenére, hogy a digitális reklámiparban olyan óriásvállalatok szerepelnek, mint a TikTok, az Instagram (Meta), a Snapchat, a Reddit vagy a Tumblr, a Pinterest 2022-es bevételei óta jelentős növekedésen ment keresztül. A globális reklámpiac 0,5%-os részesedéséért felelős vállalat célja a következő 3-5 évben a tartós növekedés és a jövedelmezőség felgyorsítása, melyet a millenniumi és Z generációs felhasználók megnyerésével lehet elérni.

2024 első negyedévében a Pinterest 23%-os bevételnövekedésről számolt be, ami elérte a 740 millió dollárt, ezzel együtt pedig az egy részvényre jutó nyereség elérte a 20 centet. A vállalat vezetői a legnagyobb növekedést Európában tapasztalták, ahol 27%-kal nőtt az árbevétel, az Egyesült Államokban és Kanadában ez a mutató 22%-kal nőtt, a világ többi részén pedig 25%-kal.

A Pinterest növekedése első sorban a felhasználóbázis növekedésében és az elérések számának a növekedésében rejlik. A globális szinten aktív havi felhasználók száma átlépte az 518 milliót, melyből kiemelkedett a világ többi része (16%) és Európa (10%). Az Észak-amerikai növekedés csupán 3% volt ilyen téren.

A Pinterest részvényének elemzése

Bill Ready vezérigazgató szerint ez a negyedév mérföldkő volt a vállalat számára, mivel 2021 óta a leggyorsabb bevételnövekedést tapasztalták és átlépték a félmilliárd aktív felhasználót is. A mesterséges intelligenciába és a vásárlási felületekbe való befektetések egyre inkább javítják a hirdetői megtérülést és a költségalapú teljesítményt is.

A negyedéves jelentést követően 18%-kal emelkedett a Pinterest részvényének, a NYSE: PINS-nek az árfolyama, ezzel pedig idén már 14,6%-os értéknövekedésben van a 41,50 dolláros részvény. Habár a 2021 februárjában elért történelmi csúcstól (89,15 dollár) még rendkívül messze van a vállalat, 2022 második fele óta stabil növekedési pályán mozognak, és ezt a fundamentális adatok is alátámasztják.

A Pinterest részvényárfolyamának alakulása heti grafikonon, forrás: TradingView

A Morningstar elemzése szerint nemcsak a vállalat mutatói mutatnak évről évre egyre jobb számokat, hanem a peer group-hoz viszonyított együtthatók is rendkívül meggyőzőek. A Pinterest egy részvényre jutó nyereségben (34,02), egy részvényre jutó árbevételben (8,76) és könyv szerinti értékben (9,01) is felülmúlja a Google-t és a Meta-t is, az elemzőcég szerint a PINS fair value-ja pedig 45 dollár körül található, vagyis a részvény kvázi tükrözi a cég teljesítményét.