Egy teljesen új pozíció betöltésére keres vezetőt a Tesla

A Tesla flottájának növekedése időnként jelentősen meghaladta a szerviz növekedését – ami jelentős problémákat és várakozási időt eredményezett azon tulajdonosok számára, akik szerették volna járműveiket a szervizbe juttatni.

Az autógyártó 2021-ben és 2022-ben nagy beruházásokat hajtott végre a szerviz szolgáltatásában. Ennek és a tavalyi járműszállítás kisebb mértékű növekedésének köszönhetően az utóbbi időben már kevesebb probléma merült fel ezen a téren.

Ugyanakkor persze mindig van hova fejlődni: Elon Musk vezérigazgató többször is megemlítette, hogy „a legjobb szolgáltatás az, ha nincs szolgáltatás”. Vagyis ha az autókat nem szükséges javítani, akkor a szerviz szolgáltatásra sem lesz igény.

A Tesla nem használja a hagyományos franchise-kereskedői rendszert, így saját szervizeket üzemeltet. A gyártás és a szerviz között nagyon szoros a kapcsolat.

Míg a franchise-kereskedők számára az az előnyös, ha a járműveknek szervizre van szükségük, a Tesla (mivel minden a tulajdonát képezi) akkor jár jobban, ha a járműveihez minimális szervizre van szükség. A cég számára nagy előnyt jelent, hogy az elektromos járművek kevesebb mozgó alkatrésszel rendelkeznek, de ettől még előfordulhatnak problémák.

Új állást hirdettek meg

Néhány nappal ezelőtt jelent meg az interneten a Tesla új álláshirdetése, amely egy „Sr. Manager, Zero Service” pozícióra vonatkozik.

Az állásleírásban közöltek szerint a jelölt azon fog dolgozni, hogy „azonosítsa és megszüntesse az okokat”, amelyek miatt az autóknak szervizelésre van szükségük:

„A Teslánál hiszünk abban, hogy a legjobb szolgáltatás az, ha nincs szolgáltatás! Egy motivált menedzsert keresünk, aki csatlakozik a szervizüzemeltetési szervezetünkhöz, és aki vezeti azt a csapatot, amely felelős azért, hogy azonosítsa és megszüntesse az autóink szervizelésre szorulásának okait.”

A Tesla így folytatja a munkaköri leírásban foglaltakat:

„Ez a funkció stratégiai és taktikai jellegű lesz, és magában foglalja a megoldások megtervezését, valamint az egyes kampányok irányítását, amelyeket a helyszíni csapatokkal és partnerekkel együtt kell végrehajtani. A jelölt a keresletcsökkentési és hatékonysági erőfeszítések rangsorolása, elindítása és nyomon követése érdekében szorosan együttműködik a hardver- és szoftvermérnöki, a szervizmérnöki, a minőség- és szervizprogramokkal, valamint a helyszíni csapatokkal.”

Az állás a kaliforniai Fremontban található

Az új munkahelyre Fremonthban lehet jelentkezni.  A Tesla itt gyártja a legtöbb járművet Észak-Amerikában.

A Tesla azt állítja, hogy a szervizfeladatok nagy részét ma már az ügyfelekhez „házhoz járó”, egyre növekvő mobil szervizflotta végzi. Az elmúlt negyedévben az autógyártónak 1 909 mobil szervizjárműve volt.

Abban biztosak lehetünk, hogy a Tesla meglévő minőségi és megbízhatósági csapatainál már eddig is jelen volt ez az erőfeszítés a szervizzel és a gyártással együtt. A most meghirdetett állás azt jelzi, hogy a Tesla egy új, direkt erre a célra szánt csapatot szeretne létrehozni.

A kezdeményezés ígéretesnek tűnik

A franchise-kereskedők számára valószínűleg nem okoz nagy örömet ez a hír, hiszen bevételeik nagy része a szervizelésből származik. A Tesla ezen a fronton előnyben van, mivel minden szervizközpontja közvetlenül az övé – bár nemrég azt is elismerte, hogy kezd sok pénzt keresni a szervizrészlegén keresztül történő alkatrészeladásból, mivel egyre több járművének garanciája szűnik meg.

Annak ellenére, hogy az újonnan induló program neve „Zéró szolgáltatás”, a szolgáltatást nem lehet teljesen megszüntetni. Azonban reális esély van arra, hogy a Tesla nagymértékben csökkenteni tudja a járművek szervizelésének szükségességét.