Minden eddiginél több kriptós szponzor a 25/26-os Bajnokok Ligájában

A 2025/26-os UEFA Bajnokok Ligája szponzorációs portfóliójában jól látható változás figyelhető meg a kriptovaluták irányába. Az idei szezonban összesen 48 kriptós szponzoráció szerepel, ami közel 30%-os növekedés az előző szezonhoz képest. A digitális eszközök piaca egyre nagyobb erőforrásokat fordít a futballra, különösen a legrangosabb európai klubtornára.

A 36 résztvevő csapatból 24 klub rendelkezik legalább egy kriptós szponzorral. Bár nem minden klub tett lépéseket ebbe az irányba még , az iparág jelenléte már így is elég széleskörű ahhoz, hogy jelentős trendnek tekinthessük. A szponzorációs aktivitás persze nem egyenletes, vannak csapatok, amelyek több kriptós partnerrel is együtt dolgoznak, míg mások még egyáltalán nem nyitottak ez irányba.

A 2025-26-os Bajnokok Ligája csapatok kriptós szponzorai

A 2025-26-os Bajnokok Ligája csapatok kriptós szponzorai

Ligaszintű kriptós szponzoráció

Ligaszinten is fontos fejlemény történt, ugyanis a Crypto.com hároméves szerződést kötött az UEFA-val, amely a Bajnokok Ligáját és az UEFA Szuperkupát is érinti. Bár a szerződés pontos értékét nem hozták nyilvánosságra, viszonyítási pont lehet, hogy a 2022-re tervezett, hasonló együttműködés nagyjából 500 millió dollárra rúgott.

Érdekes fejlemény a Mastercard szerepvállalása is. A globális fizetési szolgáltató továbbra is szponzora a sorozatnak, miközben kriptóbarát bankkártyákat vezet be a Binance, a Nexo és a Gemini együttműködésével. Emellett a vállalat a Zerohash kriptó-infrastruktúra cég felvásárlásának végső szakaszában jár, ami akár egy 2 milliárd dollár értékű ügylet is lehet. A hagyományos pénzügyi szereplők tehát egyre mélyebben épülnek be a kriptós ökoszisztémába.

Pereskedések az UEFA-nál

A lebonyolítás vitája és a Superliga-örökség

Miközben a kriptóipar egyre nagyobb teret nyer a futballban, az UEFA komoly jogi kihívásokkal néz szembe. Októberben pert indítottak a szervezet ellen a Bajnokok Ligája formátumának állítólagos plagizálása miatt, mintegy 23 millió dolláros kártérítési igénnyel. Az ilyen jellegű szellemi tulajdonjogi perek igencsak ritkák a sportban, ami tovább növeli az ügy súlyát.

A Real Madrid eközben továbbviszi a szignifikáns kártérítésre vonatkozó követeléseit az UEFA-val szemben. A háttérben az a korábbi bírósági döntés áll, amely szerint az UEFA a versenyjogi szabályokat megsértve erősítette meg monopolhelyzetét, ezzel akadályozva a Szuperliga projekt fejlődését.

Átrendeződik a futball pénzügyi és szervezeti struktúrája?

A jogi viták azt jelzik, hogy a Bajnokok Ligája értelmezési és versenyszabályozási kerete átalakulóban van. A kriptós szponzorációk megjelenése ebben a változó környezetben nem egy különálló folyamat, hanem egy nagyobb pénzügyi és szervezeti átrendeződés része, amely a futball finanszírozásának és irányításának új korszakát vetítheti előre.

 

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ