Nem bírja a panaszáradatot a Revolut ügyfélszolgálata – munkaerőt toboroznak

2025 júliusában teljesen felfordult a magyar fintech- és kriptovaluta-piac, melyre elsőként a Revolut reagált. Miután a magyar kormány egy törvénymódosítással kriminalizálja az engedély nélküli kriptovaluta-szolgáltatásokat, az olyan vállalatok, mint a K&H, a Revolut, a Bitstamp és még sokan mások, igyekeznek elkerülni az újabb büntetéseket a felhasználók megtartása mellett.

A Revolut azonban igen nagy port kavart, miután először figyelmeztetés nélkül zárolta a kriptovaluta-eszközöket, majd a staking visszavezetését követően töredékére csökkentette elérhető kínálatát, ezzel számos eszköz örökös elvesztését eredményezve. A fintech-vállalatra zúduló panaszáradatot nem bírja az ügyfélszolgálatos csapat, új munkaerőt keresnek.

Tisztázatlan szabályozás, önkényes szolgáltatásfelfüggesztések

Az idei év egyik legforróbb témája kétségtelenül a magyar kriptojogi szabályozás szigorítása, valamint annak közvetlen következményei a külföldi fintech cégek – így a Revolut – ügyfélkezelési folyamataiban. A törvénymódosítás következtében számos tranzakció és felhasználói tevékenység került szürkezónába: egyszerű staking, váltások, sőt, bizonyos coinok vásárlása is tiltólistára került. Több magyar felhasználó szembesült azzal, hogy számlájukhoz egyik napról a másikra nem férnek hozzá, kriptoeszközeik hirtelen eltűntek, vagy zárolásra kerültek – mindezt sokszor bármiféle előzetes értesítés nélkül.

A panaszok száma hónapok óta a többszörösére nőtt, miközben mind több magyar felhasználó érzi úgy: hiába fordul segítségért a Revolut ügyfélszolgálatához, választ legtöbbször sablonüzenetek formájában, vagy végeérhetetlen automatikus folyamattal kap. Mindez azt a benyomást kelti, hogy a fintech cég egyelőre nincs felkészülve ekkora mennyiségű, jogi bonyolultságú panasz kezelésére – különösen, ha az új magyar szabályozások nem egyértelműek vagy egymásnak ellentmondóak.

Coinok törlése, staking kivonása – bizalmi válság a digitális térben

A zavaros piaci helyzetben a Revolut – jogszerűségre hivatkozva – több olyan kriptovalutát is törölt a magyar ügyfelek portfóliójából, amelyek értéke vagy likviditása kétségessé vált az új törvényi környezetben: a legtöbben a staking szolgáltatás azonnali megszüntetését és bizonyos coinok végleges leírását sérelmezték. A legtöbb esetben a felhasználók transzparens indoklás, illetve átállási idő nélkül szembesültek azzal: vagy átkonvertálják coinjaikat, vagy elveszítik a hozzáférést digitalizált eszközeikhez.

A zárolások és törlések hulláma számtalan magyar ügyfelet hozott lehetetlen helyzetbe, különösen, hogy a szabályzat és az eljárás menete gyakran naponta változott – vagy legalábbis az ügyfelek számára követhetetlen formában. Mindez aláássa a felhasználói bizalmat, miközben a Revolut továbbra is azt kommunikálja: mindenben a helyi szabályok maradéktalan betartására törekszik.

Ügyfélszolgálati leterheltség, tömeges panaszok – a rendszer túlfeszül

A Revolut friss álláshirdetése szerint is jól látható: kézzel foghatóvá vált a magyar piacról özönlő panasz- és reklamációs hullám. Ám még a dedikált, magyar nyelvű ügyfélszolgálat kiépítése sem tűnik elégséges megoldásnak, amikor napi szinten több száz, akár ezer magyar felhasználó ír be jogorvoslatért, zárolási vagy törlési ügyének kivizsgálásáért. Súlyos probléma, hogy a szolgáltató gyakran előzetes figyelmeztetés nélkül, automatizált döntések nyomán tilt le fiókokat vagy von ki szolgáltatásokat – miközben az ügyfeleknek csak hosszadalmas, nehézkes panaszkezelési folyamaton át van esélyük ügyük rendezésére.

Tény, hogy a Revolut a magyarországi kriptoszabályok váratlan és tisztázatlan módosításával küzd, de kérdés, hogy az órák, néha napok alatt zárolt vagy törölt számlák milyen mértékben felelnek meg akár a magyar, akár az uniós adatvédelmi és fogyasztóvédelmi előírásoknak. Az egyszerű ügyfeleknek legtöbbször nincs más választása, mint kivárni a folyamat végét, vagy – ha a jogvesztést megelőzhetetlennek érzik – feladni követeléseiket.

Mindez rávilágít arra, hogy a digitális pénzügyek világában a rugalmasság, a jogkövetés és az ügyfélszolgálati átláthatóság nem választható opció, hanem kötelező minimum lenne – különösen akkor, ha a szolgáltató tömegesen von ki termékeket vagy fagyaszt be számlákat. Ha azonban a Revolut és társai nem képesek idejében alkalmazkodni és segíteni a magyar ügyfeleknek eligazodni a jogi útvesztőben, akkor könnyen elveszthetik azt a bizalmat, ami az egész digitális pénzügyi modell alapját képezte.

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ