Ég a ház, de minden rendben – itt a Coinbase tragikomikus reklámja

A Coinbase legújabb hirdetése groteszk humorral, kulturális érzékkel és szurkálódással célozza meg az Egyesült Királyságot. Az őszinte reklám sokaknál kiverte a biztosítékot, amiért görbe tükröt mert állítani az országban uralkodó katasztrofális helyzetnek.
Megosztó reklámvideóval rukkolt elő a Coinbase
A kriptohirdetéseket általában világmegváltó ígéretek és technológiai zsargonok jellemzik. Ezzel megy szembe a Coinbase legújabb, „Everything Is Fine” („Minden rendben”) kampánya, amely gonosz humorával, kulturális érzékével, valamint az infláció, az ingatlanpiac és az Egyesült Királyság 2025-ös, korántsem rózsás állapotának bocsánatkérés nélküli bemutatásával tűnik ki.
A reklámfilm a megnyugtató „Minden rendben van” narrációval kezdődik, miközben a háttérben egyre drasztikusabban, de komikus formában szabadul el a káosz. Szakadozik a mennyezet, elmegy az áram, leesik az ajtó, szeméthegyek lepik el az utcákat. Az emberek közben énekelnek, táncolnak, és kántálják: „Minden rendben… lehetne rosszabb is.”
If everything is fine, then don’t change anything at all.
But when the financial system isn’t working for so many people in the UK, it needs to be updated. pic.twitter.com/rL1EaKu12V
— Coinbase 🛡️ (@coinbase) July 31, 2025
A képi világ és a vidám ének komikus ellentéte tökéletesen állít görbe tükröt az Egyesült Királyság jelenlegi helyzetére. Az elszálló élelmiszerárak, az infláció és a gazdasági kihívások közepette az elit és a pénzügyi intézmények töretlenül elégedettek a saját rendszerükkel – miközben a problémákat gyakran hibásan, vagy pusztán politikai célzattal próbálják kezelni.
Érdekelhet: Négy év börtönt kapott egy férfi illegális kriptoautomaták üzemeltetéséért az Egyesült Királyságban
A Coinbase egy másik párhuzamot is felállít: a széteső világ szimbóluma a repedező, válságról válságra bukdácsoló hagyományos pénzügyi rendszer is lehet, amely sokszor kudarcot vallott, mégis fennmaradt. Az üzenet egyértelmű – hiába a problémák, „még mindig ez a legjobb, ami van”. A reklám így nem utópisztikus ígéreteket, hanem a csendes rettegést és az életszínvonal lassú, de folyamatos romlását emeli ki.
A gazdagok hagyják el először a süllyedő hajót
Ahogy a történelemben számos alkalommal láthattuk, a társadalom legfelsőbb, kiváltságos rétegei csodával határos módon mindig megússzák a válságokat. Az infláció kevésbé rázza meg az életszínvonalukat, miközben a pénzügyi rendszer jellemzően nekik kedvez.
A reklám egyik jelenete ezt a jelenséget is ábrázolja: egy kabrióban ülő tehetős pár épp Dubajba indul, hogy elhagyja a „süllyedő hajót”. Ez tökéletesen szemlélteti azt a valós folyamatot, amely során a jelentős vagyonnal rendelkező személyek tömegesen hagyják el az Egyesült Királyságot. Egy felmérés szerint 2025-ben 16 ezer milliomos költözött el az országból – kétszer annyi, mint az előző évben.