Az offline CBDC fizetések lehetőségét teszteli a Samsung

A Samsung technológiai óriáscég a hírek szerint Dél-Korea központi bankjával együttműködve a CBDC-k offline fizetésekhez való felhasználását tervezi lehetővé tenni.

A Bank of Korea (BOK) és a Samsung nemrég megkötött nyilatkozata alapján mindkét fél a központi bank által kibocsátott CBDC-k offline felhasználásának lehetőségeit kutatják majd.  A legújabb megállapodás célja, hogy teszteljék a dél-koreai CBDC lehetőségeit az átutalások és fizetések lebonyolítására a Samsung okostelefonjain. Ennek érdekében az internetet megkerülve az eszközök NFC-funkcióit kihasználva szeretnék lehetővé tenni a fizetéseket.

A vállalat korábban részt vett a BOK szimulációs kísérletének második szakaszában, ahol a CBDC-k kiskereskedelmi felhasználását vizsgálták meg. Az első szakaszban még csak olyan alapvető funkciókkal kísérleteztek, mint ezen digitális eszközök kibocsátása, forgalmazása és visszaváltása.

Won-Joon Choi, a Samsung alelnöke elárulta, hogy az együttműködés lehetővé tette számukra, hogy a vállalat magas szintű biztonsági technológiáját a digitális valuták iparágában is alkalmazni tudják.

A két intézmény közti partnerségre alapozva arra számítunk, hogy jelentősen hozzájárulunk az offline CBDC technológia globális szintű fejlesztéséhez.” – tette hozzá az alelnök.

Érdekességkép a Samsung korábban megtiltotta alkalmazottai számára a vállalat tulajdonában lévő összes eszköz és belső hálózat használata során olyan mesterséges intelligencián alapuló eszközök használatát, mint a ChatGPT. A cég azt követően hoztam meg döntését, miután egy munkatárs érzékeny kódot töltött fel platformjukra.

A Samsung szerint a mesterséges intelligencia iránti érdeklődés növekedésével párhuzamosan a biztonsági kockázatok is növekednek.

„A központ felülvizsgálja a védelmi intézkedéseket, hogy megfelelő környezetet teremtsen az AI biztonságos használatához. Ezen lépésünkkel a munkavállalók termelékenységének és hatékonyságának növeléséhez szeretnénk hozzájárulni.” – nyilatkozta a vállalat.

Másrészt a banki óriások is lépéseket tettek alkalmazottaik számára az új technológia gondosabb felhasználása felé. A JPMorgan, a Bank of America, a Goldman Sachs és a Citigroup szintén korlátozták az AI-alapú eszközök használatát.